اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

موقعیت نامناسب صنایع از بزرگ‌ترین معضل کلان‌شهرهاست

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات مربوط به کلان‌شهرها موقعیت مکانی نامناسب برخی صنایع در فواصل دور و نزدیک به محیط‌های شهری است.

موقعیت نامناسب صنایع از بزرگ‌ترین معضل کلان‌شهرهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی محیط زیست اردبیل، علی حمیدی در سمینار آشنایی با سیستم‌های آنلاین پایش محیط زیست اظهار داشت: گسترش بدون ضابطه واحدهای صنعتی تعادل زیست محیطی را بر هم می‌زند.

این مسئول بیان داشت: با توجه به گسترش بدون ضابطه واحدهای تولیدی- صنعتی در شهرهای بزرگ و عدم کنترل بهینه آلاینده‌های خروجی آنها به ویژه آب و هوا شاهد برهم خوردن تعادل زیست محیطی در این محدوده‌ها هستیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بی‌شمار این واحدها علیرغم تلاش مضاعف، شناسایی، نظارت کامل و مستمر بر عملکرد این واحدها میسر نبوده و لازم است به دنبال روش‌هایی باشیم تا ضمن اعمال دقت کافی، پایش مستمری نیز در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل کیفی آلاینده‌ها و نقش اساسی و مهم آن در پاکیزگی و سالم نگهداشتن محیط زیست، کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است آلاینده‌های زیست محیطی اعم از آلاینده‌های آب، هوا و خاک به صورت لحظه‌ای و پیوسته، مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در چارچوب برنامه‌های ملی‌، پایش و کنترل شوند.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی موظف به رعایت و اجرای مقررات و قوانین محیط زیست هستند که در صورت عدم توجه، ابتدا تذکر و اخطاریه زیست محیطی ابلاغ و چنانچه اقدامات لازم برای کنترل آلودگی انجام نداده باشند، مطابق ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، اقدامات قانونی و قضایی به اقدام می‌شود.

حمیدی اظهار داشت: با بهره‌گیری از سامانه پایش آنلاین، نظارت بر فاضلاب و هوای خروجی کارخانجات دقیق و سریع و بدون حضور بازرس و کارشناس در محیط کارخانه انجام شده و واحدهای آلاینده به صورت مستقیم و لحظه‌ای از اداره محیط زیست کنترل خواهند شد و صنایعی که به هر دلیلی ایجاد آلودگی کنند اخطار گرفته و با آنها برخورد خواهد شد.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای سیستم‌های نظارتی محیط زیست، افزایش کارایی و اثر بخشی برنامه‌‌های کوتاه مدت و بلند مدت نظارتی محیط زیست، تشخیص زمان‌ها و موقعیت‌های بحرانی و هشدار اقدامات پیشگیرانه، به روز بودن اطلاعات، کاهش خطاهای انسانی ناشی از حمل و نقل نمونه و تست آن، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی و هزینه عملیاتی و راهبری بسیار پایین و... را از مزیت‌ها و کارآیی پایش آنلاین برشمرد.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول