اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مساجد مشهد

مسابقه نشریه‌دیواری ویژه جوانان و نوجوانان مشهدی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگسرای بهشت مشهد گفت: مسابقه نشریه‌دیواری به منظور معرفی مفاخر محله، معرفی محله و مسجد و شهدای محله در مساجد مشهد برگزار می‌شود.

مسابقه نشریه‌دیواری ویژه جوانان و نوجوانان مشهدی برگزار می‌شود

سیدقاسم موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: از آنجایی که تولید و برگزاری مسابقه نشریه‌دیواری محملی مناسب برای فعالیت‌های گروهی جوانان در حوزه هویت شهری مشهد است، فرهنگسرای بهشت اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه گفت: هدف از برگزاری این مسابقه شناخت جوانان و نوجوانان از مفاخر شهر و محله خود، شناخت شهدای محله و مساجد و هم‌چنین آداب و رسوم و تاریخچه محلی و نکات تاریخی است.

سرپرست فرهنگسرای بهشت افزود: در این مسابقه جوانان محله با انتخاب موضوع و هدف مشخص در گروه‌های نشریه‌دیواری سازماندهی شده و با تهیه و تنظیم نشریه‌دیواری به رقابتی سالم و سازنده می‌پردازند.

موسوی با بیان اینکه برای تهیه مطالب نشریه‌دیواری، پژوهش و تحقیق میدانی و ارائه قالب زیبا و مناسب ضروری است، متذکر شد: ضمن اینکه پس از برگزاری مسابقه و جمع‌آوری نشریه‌دیواری‌ها، برگزاری نمایشگاه و جمع‌آوری منابع نو و بدیع از محلات مشهد دور از ذهن نیست.

سرپرست فرهنگسرای بهشت مشهد خاطرنشان کرد: رابطان نسبت به تبلیغات فراخوان مسابقه در سه حوزه مسجد و عموم نوجوانان محله، مدارس راهنمایی محله و مدارس متوسطه محله اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه که یک مرحله آن در مساجد تحت پوشش طرح مسجد ما فرهنگسرای بهشت اجرا شده است، یادآور شد: تا اواخر اسفندماه مرحله دیگر آن نیز اجرا می‌شود.

موسوی افزود: پس از داوری 9 گروه اول تا سوم محله و مسجد، اول تا سوم مدارس راهنمایی و اول تا سوم متوسطه بدون در نظر گرفتن جنسیت طبق فرم انتخاب و معرفی می‌شوند.

سرپرست فرهنگسرای بهشت تصریح کرد: مرحله دوم گروه‌های اول (محله- گروه اول مدارس راهنمایی- گروه اول مدارس متوسطه) در محل فرهنگسرای بهشت برگزار می‌شود و به رتبه‌های برتر جوایزی اهداء می‌شود و آثار آنان نیز در نمایشگاهی به عنوان آثار منتخب به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به وظایف خادمان فرهنگی مساجد برای برگزاری این مسابقه گفت: خادمان فرهنگی مساجد وظیفه دارند، در مدارس و مسجد محله فراخوان را اعلام و آثار را در زمان تعیین شده جمع‌آوری کنند و کمیته داوری را به تفکیک مخاطب تشکیل دهند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول