اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دروغ‌پردازی‌های "الجزیره" درباره سوریه کارمند این شبکه را به استعفا واداشت

خبرگزاری فارس: یکی از خبرنگاران شبکه "الجزیره" قطر در اعتراض به فعالیت‌های غیرحرفه‌ای و مغرضانه این شبکه درباره حوادث جاری در سوریه و انتشار خبرهای نادرست در این‌باره با دادن استعفا به همکاری خود با این شبکه پایان داد.

دروغ‌پردازی‌های "الجزیره" درباره سوریه کارمند این شبکه را به استعفا واداشت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاخبار، "علی هاشم" چند هفته پس از هک شدن و انتشار نامه‌های الکترونیکی‌اش که آنها را برای "رولا ابراهیم"، مجری سوری الجزیره ارسال کرده بود، همکاری خود را با این شبکه قطری را قطع کرد.

این خبرنگار الجزیره در نامه‌های خود با همکار سوری‌‌اش درباره اوضاع جاری در سوریه و فعالیت‌های غیرحرفه‌ای و خبرسازی‌های دروغین الجزیره علیه سوریه سخن گفته بود که پس از هک شدن میلش تمام این‌ نامه‌ها منتشر می‌شود.

علی هاشم از جمله کارمندان شبکه الجزیره بود که همواره در ارتباط با مواضع این شبکه قطری در قبال سوریه اعتراض داشت.

وی تصاویری از عناصر مسلح و درگیری‌های آنها با ارتش سوریه در منطقه "خالد" برای شبکه الجزیره قطر فرستاده بود، اما این شبکه از پخش این تصاویر جلوگیری کرد و او را به دلیل گرفتن و ارسال این تصاویر به ارتباط با نظام سوریه متهم کرد.

هاشم علاوه بر رولا ابراهیم نامه‌هایی نیز به چند مسئول شبکه الجزیره قطر فرستاده و از آنها خواسته به این نکته توجه کنند که نظام سوریه بزرگترین حامی مقاومت است و خبرسازی علیه این نظام در واقع ضربه زدن به مقاومت در منطقه به شمار می‌آید.

موضع‌گیری جانبدارانه شبکه الجزیره در برابر دو انقلاب بحرین و حوادث جاری در سوریه چنان مشهود و عیان است که نه تنها نارضایتی برخی از کارمندان الجزیره در دفاتری مانند تونس، مصر، لیبی، سوریه و بحرین همراه داشته بلکه مصداقیت و اعتبار آن را نیز به شدت زیر سوال برده است.

از آنجا که بیشتر کارکنان این شبکه و به ویژه خبرنگاران میدانی آن، واقعیت‌ها را از نزدیک می‌بینند و تفاوت اخبار منتشره با حقایق موجود را به خوبی لمس می‌کنند، موجب بروز اختلاف بین کارکنان این شبکه درباره ماهیت واقعی فعالیت این شبکه و استعفای آنها شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول