اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت یک شهروند بحرینی دیگر در اثر استنشاق گازهای سمی

خبرگزاری فارس: روز گذشته نیز یک شهروند بحرینی دیگر در اثر استنشاق گازهای سمی و اشک‌آور شلیک شده توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه به سمت تظاهرات‌کنندگان و مناطق مسکونی به شهادت رسید.

شهادت یک شهروند بحرینی دیگر در اثر استنشاق گازهای سمی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیعه، گازهای اشک‌آور و سمی شلیک شده توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه به سمت تظاهرات‌کنندگان بحرینی و مناطق مسکونی آنها همچنان از میان شهروندان این کشور قربانی می‌گیرد.

رسانه‌های بحرینی روز گذشته اعلام کردند، "سکینه علی احمد مرهون" (87 ساله) در اثر استنشاق گازهای سمی و اشک‌اور و دچار شدن به حالت تنگی نفس شدید در روستای "ابو صبیع" جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.

شهادت این زن بحرینی پس از آن روی داد که نیروهای امنیتی و ضد شورش آل‌خلیفه اقدام به سرکوب شدید اهالی این منطقه جهت منع آنها از خروج از منازل و برگزاری تظاهرات کردند.

خانواده این زن بحرینی می‌گویند که وی از 6 فوریه در اثر استنشاق مستمر گازهای سمی و اشک‌آور دچار ناراختی‌های تنفسی شدید شده و یک هفته در بیمارستان بستری بود، اما به محض ترخیص و تشدید حالت خفگی به محض رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

شهادت این شهروند زن بحرینی در حالی رخ می‌دهد که دو روز پیش از آن یک نوزاد بحرینی 45 روزه در نتیجه سموم باقی مانده در سر به دلیل استنشاق گازهای سمی توسط مادر این کودک طی دوران بارداری جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.

استفاده از گازهای سمی و اشک‌آور توسط نیروهای آل‌خلیفه بارها و مکررا توسط سازمان‌های بین المللی حقوقی محکوم شده، اما آل‌خلیفه از این گازها به عنوان مجازات جمعی علیه مناطق مسکونی بحرین اسفتاده می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول