اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:

کاسه‌رود حلال مشکلات مردم شرق ابرکوه است

خبرگزاری فارس: مسئول آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: آب استحصالی از کاسه‌رود قسمتی از مشکلات ناشی از کم‌آبی در روستاهای شرق ابرکوه را کاهش می‌دهد.

کاسه‌رود حلال مشکلات مردم شرق ابرکوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، احمد اخلاقی بعد از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان و اعضای بسیج سازندگی شهرستان ابرکوه در محل کاسه‌رود اظهار داشت: با هدف پیشگیری از خطرات و تخریب جاده مواصلاتی و کنترل روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها، طرح کنترل سیل کاسه‌رود در سالیان گذشته آغاز شده است که با احداث آن 4میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این طرح نیز انتقال آب به منطقه شرق ابرکوه است که از خشکسالی‌های متمادی رنج می‌برند.

اخلاقی بیان کرد: عملیات احداث این بند با حجم عملیاتی بالغ بر 30 هزار متر مکعب از سال 88 آغاز شده و هم‌اکنون نیز پیشرفت 95 درصدی دارد.

وی همچنین در مورد خصوصیات این رودخانه افزود: رودخانه کاسه‌رود همه ساله و در چند ماه دارای آب است که این آب می‌تواند منبع تأمین آب به ویژه برای مردم شرق ابرکوه باشد.

اخلاقی یادآور شد: این طرح با ارتفاع پنج متر و عرض 140 متر سرریز، قادر به کنترل نزدیک به 4میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی منطقه است و در صورت تأمین اعتبار و فعالیت بیشتر برای انتقال آب، حلال بسیاری از مشکلات مردم و صنایع موجود در شرق ابرکوه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای انتقال این آب افزود: طرح انتقال آب شروع شده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد کامل شدن و بهره‌برداری از این طرح باشیم.

به گزارش فارس، در فاصله 20 کیلومتری و در عمق 9 کیلومتری جاده ابرکوه - یزد، رودخانه‌ای وجود دارد که به نام کاسه‌رود در منابع تاریخی از آن یاد می‌شود و جلوه‌ای زیبا به کویر داده است.

رودخانه کاسه‌رود همچنین با خصوصیات و موقعیت خاص خود قابلیت گردشگری نیز دارد و هر روز عده زیادی از مردم به ویژه در فصل بهار در کنار این رودخانه به تفریح می‌پردازند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول