اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چرا عربستان و قطر قاچاق پنهانی سلاح به سوریه را علنی کردند؟

خبرگزاری فارس: برخی منابع سوری اعلام کردند، پس از آنکه طرح سرنگونی نظام سوریه از طریق ارسال پنهانی سلاح و افراد مزدور به سوریه شکست، خورد عربستان و قطر برای تشویق دیگر کشورها کار پنهانی خود را علنی کردند.

چرا عربستان و قطر قاچاق پنهانی سلاح به سوریه را علنی کردند؟

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای در سوریه اعلام کردند که اعلام آشکار اخیر عربستان و قطر مبنی بر حمایت از افراد مسلح در سوریه، تایید این دو کشور از مسلح کردن افراد تروریست در سوریه است.

به گزارش النخیل، آنچه سعود الفیصل و حمد بن جاسم وزرای خارجه عربستان و قطر در این خصوص اعلام کردند، در واقع عجله این افراد در علنی کردن تلاش‌هایی است که پنهانی علیه سوریه انجام می‌گرفت و بزودی روشن می‌شد.

النخیل افزود: منابع سوری آرزو می‌کردند که قاچاق سلاحی که به سوریه صورت می‌گرفت بدون اطلاع سران این کشور یا حداقل بر خلاف میل آنان باشد، اما متاسفانه حقایق چیز دیگری را نشان می‌دهد زیرا با شکست طرح بین‌المللی کردن بحران سوریه در شورای امنیت و درخواست دخالت خارجی در سوریه، ریاض و دوحه دیگر چاره‌ای ندیدند جز اینکه کاری را که ماه‌هاست پنهانی علیه سوریه انجام می‌دهند علنی کنند تا دیگر کشورها نیز تشویق شوند و از آنان حمایت کنند. و از طرفی دیگر کمکی کرده باشند به مخالفان مسلح در سوریه در حالی که سابقه این دو کشور در ریختن خون هموطنان عرب و مسلمان از افغانستان گرفته تا عراق و لیبی این مسئله را تایید می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند که طبیعت رژیم‌های سیاسی در دوحه و ریاض و همه شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] که علاوه بر تبعیت و دنباله‌روی صرف از آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن از هرگونه مظاهر دموکراسی نیز تهی است، به وضوح نشان می‌دهد که تنها هدفی که سبب شد عربستان و قطر مسلح کردن مخالفان سوریه را آشکارا اعلام کنند، تلاش برای ایجاد درگیری داخلی در سوریه است تا نقش منطقه‌ای و تعیین کننده سوریه را در مسائل منطقه فلج کنند.

النخیل افزود: منابع سوری همچنین گفتند که درگیری خونینی که عربستان و قطر از آن در سوریه حمایت می‌کنند، درگیری با ملت سوریه هست نه فقط با دولت این کشور. جوهره اهداف این دو کشور خونریزی بیشتر در سوریه و توسعه دامنه تروریسمی است که سوریه با آن روبه‌روست تا پس از مدتی به درگیری مذهبی و قبیله‌ای در سوریه تبدیل شود.

سوریه از یک سال گذشته شاهد ظهور و فعالیت گروهک‌های مسلح در شهرهای خود بخصوص شهرهای هم‌مرز با ترکیه، لبنان و اردن است که از جانب کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول