اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم یزد و صدوق در مجلس نهم:

حماسه 12 اسفند رفراندومی علیه نظام سلطه شد

خبرگزاری فارس: منتخب مردم یزد و صدوق در نهمین دوره انتخابات مجلس گفت: حماسه 12 اسفند حماسه‌ای بود که تبدیل به رفراندومی علیه نظام سلطه شد.

حماسه 12 اسفند رفراندومی علیه نظام سلطه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدصالح جوکار عصر امروز در همایش جشن حضور اظهار داشت: استکبار جهانی بیش از پنج ماه بود که با راه‌اندازی هزار و 500 شبکه با تبلیغات وسیع قصد ایجاد یأس و ناامیدی و دلسردی در بین مردم را داشت و دنبال این بود که مشارکت مردمی پای صندوق‌های رأی را کم‌رنگ کند که بحمدالله و با درایت مردم آگاه و بیدار کشور در این امر ناکام ماند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین‌الملل برای رسیدن به هدف خود حتی به ترور دانشمندان ما نیز متوسل شد تا شاید روحیه پایمردی و مقاومت در میان مردم را بشکند اما این ملت پاسخ دیگری به این حرکات داد و به ندای رهبرش لبیک گفت و با حضور در پای صندوق‌های سیلی محکمی بر گوش استکبار نواخت.

جوکار خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات هم‌چنین حضور پرشکوه مردم یزد در پای صندوق‌های رأی و افزایش 11 درصدی مشارکت نسبت به دور قبل نشان داد که اگر استکبار بخواهد تهدید کند و فشار بیاورد، این ملت هم‌چون گذشته محکم و استوار در صحنه ایستاده است.

وی ادامه داد: ملت ما ملت نجیب و مقتدری است و در عین نجابتش می‌تواند پشت دشمن را مانند حماسه 33 روزه مقاومت حزب‌الله در لبنان و یا حماسه مقاومت 22 روزه در فلسطین به خاک بمالد.

منتخب مردم یزد و صدوق عنوان کرد: این ملت در اثر تهدیدات دیگر هراسی به دلش راه نمی‌دهد و راه خودش را انتخاب کرده، راهش ولایت است، راهش رسیدن به الگوی جهانی شدن است و راهش رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله است.

وی ادامه داد: یزد و یزدی قدمتی 3 هزار ساله دارد، میراث فرهنگی عظیم دارد و وظیفه ما امروز این است که این تمدن اسلامی را که متعلق به تلاش و کوشش و مجاهدت یزدی‌هاست، در دنیاء احیا کنیم.

جوکار با اشاره به رشد علمی کشور در سال‌های اخیر گفت: امروز در عرصه علم و فن‌آوری و در عرصه هسته‌ای در دنیا حرف برای گفتن داریم، زیرا جزو اولین کشورهایی هستیم که بدون دخالت خارجی‌ها و با همت همین جوانان توانستیم به این علوم دست پیدا کنیم و این جای خوشحالی و افتخار است.

وی یادآور شد: همه دیدند که با توجه به تهدیدات اخیر دشمن، ملت ایران در روز جمعه با یک اثر انگشت خود برگ زرین دیگری در تاریخ به نام این ملت، به نام این نظام و به نام ولایت ثبت کردند و این است که برای ما ارزش است.

نماینده مردم یزد و صدوق در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم با حضوری که شما مردم پرشور و انقلابی داشتید، شاهد شکل‌گیری یک مجلس مقتدر و کارآمد باشیم تا بتوانیم مشکلات مردم اعم از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و ... را حل کنیم.

وی با تأکید بر رفع مشکلات مردم توسط مجلس نهم بیان کرد: امیدوارم مجلس نهم مجلسی باشد که در خدمت این مردم و همراه این مردم باشد نه مجلس جدای از مردم و نمایندگانی از بین خود شما، دردآشنا، متعهد و متدین و متخلق به اخلاق که بتواند مشکلات و گره‌های این مردم را حل کند.

جوکار ادامه داد: ما امروز احتیاج به شغل و اشتغال‌زایی برای جوانان داریم، احتیاج است مسیر را برای ازدواج جوانان تسهیل کنیم و این راهی است که مجلس آینده باید طی کند و به آن پاسخ‌گو باشد.

وی ضمن تشکر از حضور تمامی مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد: در نظر است یک شورای نخبگان از همه اقشار در استان تشکیل شود تا مسائل و آسیب‌هایی که در اقشار مختلف وجود دارد را بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت و نیز راهکارهای خود را در تعامل با مدیران مطرح و بخش دیگر آن را به مجلس ارائه دهیم، زیرا من یک نفر هستم و باید اراده مردم یزد پشت سر نماینده منتخب باشد و حمایت و تقویت شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم مدرسی امام جمعه محمدآباد و مدرس حوزه علمیه یزد نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور چشمگیر، حماسی و فراموش نشدنی مردم در 12 اسفندماه امسال اظهار داشت: ملت ایران در میان همه ملل دنیا دارای امتیازات فراوانی است و ویژگی‌های خاصی دارد که شاید در بین ملت‌های دیگر این چنین ویژگی‌هایی با چنین گستردگی وجود نداشته باشد.

وی افزود: یکی از این ویژگی‌ها، زیبایی‌دوستی است، ملت ایران ملتی است زیبایی‌پرست، زیبایی را دوست دارد و به دنبال آن می‌رود، آنها را می‌یابد و در وجود خود رشد می‌دهد، بالنده می‌کند و آنگاه به سایر ملل منتقل می‌کند.

مدرسی ادامه داد: اگر بخواهیم به نمونه‌هایی از این ادعا اشاره کنیم باید تاریخ 3 هزار ساله مدون ایران عزیزمان را مورد بررسی قرار دهیم، در طول این 3 هزار سال پیوسته ایرانیان به دنبال یکتاپرستی و توحیدگرایی بوده‌اند و کمتر زمانی بوده که ملت ایران به طور عموم از یکتاپرستی به طرف بت‌پرستی سوق یافته باشد.

وی با اشاره به زیبایی‌های عصر حاضر بیان داشت: در زمان حال نیز از مصادیق زیبایی‌دوستی ملت ایران می‌توان به پذیرش انقلاب اسلامی با ندای زیباترین شخصیت به نام امام خمینی(ره) اشاره کرد.

امام جمعه محمدآباد افزود: امروز با گذشت بیش از 32 سال از انقلاب اسلامی ما 31 انتخابات را برگزار کردیم که یکی از دیگری باشکوه‌تر و زیباتر بوده است.

وی گفت: با حضور حداکثری بالاتر، با جمعیتی با شور و شعور بیشتر، با ادب و اخلاق عالی‌تر شاهد برگزاری انتخابات زیبایی بودیم، زیرا این انتخابات را به عنوان یک تجلی زیبا برای نظام اسلامیمان و برای کور کردن چشم دشمنانمان دیدیم و از این جهت در صحنه حاضر شدیم.

این مدرس حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: ما امروز به پاس حضور میلیون‌ها انسان شیفته یک نظام زیبا در مکتب الهی یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران اینجا جمع شده‌ایم تا در درگاه احدیت سجده شکر کنیم و پیشانی تشکر بر خاک بساییم و از خدای خود سپاسگزاری کنیم و با خون شهدای عرصه علمی، پیمان ببندیم که پیوسته زیبایی‌ها را پاس می‌داریم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول