اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:

1،5 میلیون نهال در استان کرمانشاه کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس یک میلیون و 500 هزار اصله نهال در سطح استان طی هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفندماه خبر داد.

1،5 میلیون نهال در استان کرمانشاه کاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حسین سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهارداشت: این نهال‌های غیر مثمر شامل گونه‌های سوزنی برگ همچون کاج و سرو، پهن برگ از جمله اقاقیا و افرا و گونه های گرمسیری همچون اکالیپتوس و کنار هستند.

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را "منابع طبیعی، پشتوانه جهاد اقتصادی" اعلام کرد و افزود: این اداره کل برای هفته منابع طبیعی برنامه‌های بسیاری را تدارک دیده است.

سلیمانی با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی، تأکید کرد: در پانزدهم اسفندماه یعنی اولین روز از هفته منابع طبیعی جشن درختکاری برگزار می‌شود. همچنین مراسم غرس نهال در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین و نیز نواخته شدن زنگ طبیعت در تمام مدارس ابتدایی استان کرمانشاه را خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در دومین روز از هفته منابع طبیعی که روز "منابع طبیعی و آبخیزداری" نامگذاری شده است، شاهد افتتاح پروژه های آبخیزداری و برگزاری مراسم در سد قشلاق صحنه هستیم.

سلیمانی افزود: در سومین روز از هفته منابع طبیعی نیز که به نام "منابع طبیعی، حفاظت و قانون" نامگذاری شده، کارگاه آموزشی محافظین طبیعت و جلسه گرامیداشت هفته منابع طبیعی ویژه کارکنان این اداره کل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی هم که "منابع طبیعی، کاهش بلایای طبیعی" نام دارد، برنامه میزگرد هم اندیشی منابع طبیعی و اقتصادی با همکاری شبکه زاگرس کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سلیمانی افزود: همچنین ساعت 9 صبح همین روز مراسم درختکاری در "تنگ کنشت" کرمانشاه توسط بسیج سازندگی سپاه پاسداران انجام می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پنجمین روز از هفته منابع طبیعی تحت عنوان " منابع طبیعی، آموزش های فنی، سازمانهای مردم نهاد" نامگذاری شده است، گفت: این روز که با روز جمعه مصادف شده مراسم شرکت کارکنان این اداره کل در نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود. همچنین برنامه های دیگری همانند شب شعر، توزیع نهال مقابل مسجد جامع، برگزاری جنگ ترویجی و مسابقه نقاشی  انجام خواهد شد.

سلیمانی افزود: در ششمین روز از هفته منابع طبیعی که  روز "منابع طبیعی، همیاران طبیعت و رسانه‌ها" نامگذاری شده است، برنامه‌هایی همانند برگزاری مراسم درختکاری در پادگان "ورمنجه" توسط سازمان بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انجام می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در آخرین روز از هفته منابع طبیعی هم که روز "منابع طبیعی، پژوهش و مدیریت پایدار کشاورزی" نامگذاری شده مراسم درختکاری در دانشکده کشاورزی کرمانشاه انجام می‌شود.

سلیمانی در پایان به دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: توزیع نهال در مناطق مختلف شهری توسط سازمان پارکها، واگذاری اسناد مرتعداری به بهره برداران، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای منابع طبیعی، پخش دو فیلم تهیه شده از سیمای زاگرس و شبکه 2 سیما به مناسبت هفته منابع طبیعی و برگزاری مسابقه ترویجی منابع طبیعی بین دانش آموزان از برنامه‌های این اداره کل در این هفته است.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول