اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر زندا‌ن‌های فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس گفت: چهارمین جشنواره تئاتر زندان‌های فارس با مشارکت 18 گروه نمایشی به مدت سه روز در سالن آمفی‌تئاتر زندان مرکزی شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر زندا‌ن‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، حمیدرضا جهانگیری اظهار داشت: چهارمین جشنواره تئاتر زندان‌های این استان با شرکت شش زندان مرکزی، اندرزگاه نسوان، مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی، مرودشت، اقلید و کازرون از فردا تا 18 اسفند ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در جشنواره چهارم تمام نمایش‌ها بازبینی و با سطح کیفی لازم به جشنواره دعوت شده‌اند و نمایش‌ها در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای به رقابت می‌پردازند.

سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس ادامه داد: جشنواره تئاتر امسال نسبت به سال گذشته از سطح کیفی بالایی برخوردار و رقابت‌ها به یکدیگر نزدیک است و 120 مددجو  زیر نظر پنج مربی نمایش‌های خود را به اجرا می‌گذارند.

این مقام مسئول با اشاره به اثرات هنر درمانی در بین مددجویان اضافه کرد: هنر درمانی به زندانی قابلیتی را می‌دهد که به واسطه آن می‌تواند خودش را ابراز و در راستای این نوع بازتاب با سایر افراد ارتباط برقرار کند و خلق یک اثر هنری توسط زندانی کار ارزشمند و خطیری است که می‌تواند عزت نفس را نیز بین آنان بالا ببرد.

جهانگیری تصریح کرد: هنر درمانی، به عنوان یکی از اساسی‌ترین موارد تجلی خلاقیت‌های انسان، نقش موثری در درمان و تشخیص اختلالات روانی دارد، اگر چه ارتباط میان هنر و مسائل روانی پدیده جدیدی نیست و از گذشته نیز ارتباط میان این دو به اثبات رسیده، اما کمتر به عنوان یک واقعیت علمی‌ مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هنر درمانی خروجی آسانی را برای افراد آسیب دیده فراهم می‌آورد تا به واسطه آن بتوانند احساسات محصور و عواطف آسیب دیده خود را که به طور شفاهی قادر به ابراز آنها نیستند را در قالب هنر نشان دهند.

سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس ادامه داد: چهارمین جشنواره تئاتر زندانیان زندان‌های فارس با رویکرد تربیتی، اصلاحی و درمانی کار خود را شروع می‌کند و امید است با همکاری و همدلی مسؤلان استانی و حضور هنرمندان فرهیخته فارسی و کشوری به عنوان یک بعد از ابعاد بنیادی اصلاح و تربیت در تمام زندان‌های کشور تداوم یابد.

جهانگیری در ادامه گفت: افتتاحیه جشنواره فردا دوشنبه 15 اسفند ماه و اختتامیه با حضور تعدادی از هنرمندان کشور و مسؤلان استانی 18اسفند ماه جاری در سالن آمفی‌تئاتر زندان مرکزی شیراز برگزار می‌شود و 20 نفر در رشته‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، موسیقی، طراحی صحنه، گریم، و نور برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول