اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

باید به رفع مشکلات محرومان توجه جدی داشت‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین: با همدلی و هماهنگی بیشتر باید در رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش و محرومان جامعه توجه جدی داشت.

باید به رفع مشکلات محرومان توجه جدی داشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین دقایقی قبل به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری (14 تا 20 اسفند) در جمع مدیر کل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر باید در رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش و محرومان جامعه توجه جدی داشت و کمیته امداد امام خمینی نیز در احیای ارزش‌های اسلامی و رفع محرومیت از جامعه نقش مؤثری دارد.

وی به اهمیت کمیته امداد امام خمینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: این نهاد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به محرومان موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این نهاد به دستور امام راحل پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد که در ابتدا اقدام به شناسایی محرومان و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی به حل مشکلات و رفع نیازهای آنها اقدام کرد که کاری بسیار ارزشمند در نزد خداوند است.

آیت‌الله باریک‌بین ادامه داد: آنچه از تعالیم دین مبین اسلام استنباط می‌شود عنایت خاص خداوند و ائمه معصومین به محرومیت‌زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی تشریح کرد: صدقه و انفاق و شرایط آن و نیز فرهنگ‌سازی آن در جامعه به عنوان یک ارزش در آیات و روایات مختلف مطرح و این کار باعث ارتباط فرد با خالق خود و سبب مشارکت وی در کار خیر شده است که علاوه بر اجر اخروی در این دنیا از نظر روحی و روانی سبب تحول می‌شود.

امام جمعه قزوین به رسیدگی بیشتر به محرومان به خصوص در ایام پایان سال اشاره و بیان کرد: در این ایام پایان سال، متمکنین و مسئولان کمیته امداد حضرت امام خمینی به محرومان و خانواده‌های مستضعف رسیدگی جدی کنند.

در ابتدای این دیدار، هدایت‌الله صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گزارشی از برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری با نام سیره نبوی، احسان علوی، جهاد اقتصادی را به استحضار نماینده ولی فقیه در استان قزوین رساند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول