اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد

توان سودآوری معادل فروش نفت توسط منطقه آزاد چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز توان سودآوری معادل فروش نفت را برای جمهوری اسلامی دارد.

توان سودآوری معادل فروش نفت توسط منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از قم شهباز یزدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار از نخستین سازمان‌های مناطق آزاد بود که در سال 74 تاسیس شد.

وی افزود: این منطقه در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور و در کنار دریای عمان قرار دارد و از جمله اهداف اقتصادی این منطقه می‌توان به توسعه تجارت و ترانزیت کالا اشاره کرد که فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به وجود 70 درصد ذخایر معدنی ایران در نیمه جنوبی کشور گفت: با این وجود، زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از این منابع وجود ندارد.

وی ابراز کرد: همسایگان شمالی و شرقی ایران نیازمند مسیر ترانزیتی منطقه آزاد چابهار هستند بنابراین این منطقه در صورت ایجاد زیرساخت‌های موجود می‌تواند درآمدی معادل فروش نفت برای ایران به ارمغان بیاورد.

یزدانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی خاطر نشان کرد: باید بحث مناطق آزاد را مورد توجه قرار داد تا بتوانیم نسبت به تامین منابع مورد نیاز کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول