اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

برگزاری یادبـود شهدای دانشجوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

خبرگزاری فارس: با حضور گسترده مسئولان اجرایی چابهار، یادبود شهدای دانشجوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

برگزاری یادبـود شهدای دانشجوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، امام جمعه شهرستان چابهار امروز در آیین برگزاری یادبود شهدای دانشجو در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بیان اینکه، شهیدان دانشجو "انوشیروان وزیری" و "یوسف قنبری" از دانشجویان فعال این دانشگاه در آن دوران بودند، اظهار داشت: این جوانان پاک سرشت با رها کردن جبهه علم به جبهه دفاع از ایران اسلامی پرداختند تا امروز شما دانشجویان در فضایی آرام راه آنان را در راستای مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی ادامه دهید.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی و همین شهدای دانشجو، چالش‌های زیادی را در مقاطع مختلف این عمر بیش از سه دهه، پشت سر گذاشته و به پیشرفت‌های حیرت‌آور علمی و فناوری در عرصه‌های مختلف دست یافته است.

وی بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی، اثرگذاری ایران در مسائل منطقه‌ای و جهانی، توانمندی درتولید دارو، نانو، آفندی و پدافندی همگی در نتیجه خودباوری و تحریم ایران از سوی غرب بوده است.

امام جمعه چابهار تصریح کرد:‌ هماهنگ نبودن پیشرفت اخلاقی با پیشرفت‌های علمی به ویژه در میادین ورزشی، فقدان مسئولیت‌پذیری، غافل شدن از ارزش‌های اسلامی، نرسیدن به نقطه موردنظر اسلام در رسیدن به عدالت اجتماعی، سرگرم شدن به مسائل فرعی، اسراف و مصرف‌زدگی از آسیب‌هایی است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

موسوی یادآور شد: برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزی مهم و سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است که همه باید برای حضور گسترده مردم، انتخاب افراد اصلح و داشتن یک فضای سالم انتخاباتی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت و حضور گسترده مردم در این روز مهم، در ابعاد مختلف، به ویژه در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بسیار با اهمیت است.

امام جمعه چابهار اظهار داشت: داشتن برخی ویژگی‌ها در افرادی که برای ورود به مجلس نهم، کاندیدا شده‌اند از جمله پایبند بودن آنها به آرما‌‌ن‌ها و ارزش‌های انقلاب، بسیار حائز اهمیت است.

موسوی با اشاره به نقش و جایگاه مجلس در پیشبرد اهداف نظام در راستای خدمتگزاری به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات، اصلح‌ترین، مؤمن‌ترین، متخصص‌ترین و متعهدترین افراد به عنوان نمایندگان مردم انتخاب شوند.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه والای شهدای دانشجو در پیشبرد موازنه 8 سال دفاع مقدس گفت: فرمانده بسیاری از عملیات‌های سرنوشت ساز در دوران جنگ تحمیلی را همین دانشجویان جوانی برعهده داشتند که با پیروی از ولایت‌فقیه، جاودانه‌ها را در تاریخ به ثبت رساندند که امروزه این تاکتیک‌های ابداعی در بسیاری از مراکز علمی دنیا مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

امین بهزاد مهر افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای دانشجو می‌تواند موتور متحرک عقیدتی و فرهنگی دانشگاه‌های را با شتاب بالایی تقویت کند و در راستای خنثی سازی توطئه‌های فرهنگی و استحاله کردن نسل جوان نیز نقش پیشگیرانه ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: باید در راستای اعتلای فرهنگ شهادت در دانشگاه و جامعه بیش از این گام برداریم تا از این طریق جوانان به عنوان مدیران آینده نظام از بیمه اخلاقی، فرهنگی و بصیرتی برخوردار شوند.

در ادامه آیین گرامیداشت یادبود شهدای دانشجوی این دانشگاه که به همت کانون ایثار ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در محل یادمان شهدای دانشجو واقع در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد از 25 فعال فرهنگی این ستاد تقدیر شد.

دانشجویان شهید 'یوسف قنبری' دانشجوی رشته مهندسی عرشه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در تاریخ 15 اردیبهشت 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه و 'انوشیروان وزیری' دانشجوی رشته مهندسی دریا از همین دانشگاه در تاریخ 27 اردیبهشت 1366 در جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت رسیدند.

آیین یـاد بود شهدای دانشجوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با حضور گسترده مسئولان شـهرستان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در محل یادمان شهدای دانشجو واقع در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول