اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تنظیم بازار شب عید

50 هزار تن مرکبات در مازندران آماده عرضه است

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای تنظیم بازار شب عید در مازندران 50 هزار تن مرکبات آماده عرضه است.

50 هزار تن مرکبات در مازندران آماده عرضه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسین اصغرزاده شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در شهرستان بابل اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تقاضا برای خرید کالا در پایان سال و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تنظیم بازار نمایشگاه بهاره برگزار می‌شود.

وی افزود: دراین نمایشگاه‌ها کالاهایی از قبیل مواد غذایی، پوشاک، کفش، مواد پروتئینی، آجیل و خشکبار، مرغ و برنج عرضه می‌شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه مازندران در سال‌های گذشته نیز مرکبات مورد نیاز کشور را تامین کرده، بیان داشت: از جمله تمهیداتی که مازندران برای تنظیم بازار در شب عید انجام داده آماده کردن 50 هزار تن مرکبات برای عرضه در این ایام است که همواره مورد رضایت مردم و مسئولان در سراسر کشور بوده که در اسفند ماه سال جاری، 25 هزار تن پرتقال از مازندران به استان‌های دیگر صادر شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال نیز برای تنظیم بازار مازندران، 2 هزار تن سیب و 2 هزار تن پرتقال توزیع می‌شود.  

اصغرزاده ابراز داشت: اجناس ارایه شده در این نمایشگاه از لحاظ کمیت و قیمت کنترل می‌شود با توجه به اینکه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف نیز در محل برگزاری نمایشگاه حضور داشته و به تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل نیز ادامه داد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 650 متر، بیش از 126 غرفه، 30 واحد، 35 شرکت و نمایندگی‌های معتبر با 61 غرفه کسبه‌های مورد اعتماد امور صنفی برگزار شده است.

علی‌ اصغری با اشاره به مهم‌ترین عامل برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: تنظیم بازار کالا و خدمات، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در زمان افزایش تقاضا و نظارت بر کیفیت کالا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: مهم‌ترین شاخصه نمایشگاه بهاره امسال شناسنامه‌دار بودن همه واحدها، دارا بودن پروانه کسب و استفاده از واحدهای تولیدی که مورد تایید بوده و از خوش‌نامی در بازار برخوردار هستند.

این مسئول تصریح کرد: عامل دیگر همکاری جدی اتحادیه صنفی با مجری نمایشگاه است که طی جلسه‌ای اتحادیه‌ها انتظارات خود را به مجری نمایشگاه انتقال داده و بر اساس آن انتظارات عمل شده است.

اصغری با بیان اینکه همه کالاها 20 درصد زیر قیمت بازار است، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل کمیته کارشناسی و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت نرخ‌گذاری کالاها است.

وی اذعان داشت: هماهنگی با بانک ملی از دیگر شاخصه‌های این نمایشگاه است که همه واحدها مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند تا خریداران از آسایش بیشتری در هنگام خرید برخوردار باشند.

این مسئول متذکر شد: این نمایشگاه از 13 اسفند تا 22 اسفند از هشت صبح تا سه بعدازظهر پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول