اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

60 میلیون سهم در بورس فارس مبادله شد

خبرگزاری فارس: مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در معاملات این هفته بورس منطقه‌ای فارس 60 میلیون و 200 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 113میلیارد ریال مبادله شد.

60 میلیون سهم در بورس فارس مبادله شد

کرشمه ترابیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: 78 درصد از این مبادله‌ها مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده که  این تعداد سهام متعلق به 159 شرکت است.

ترابیان ادامه داد: در دوره مورد نظر در مجموع یک‌هزار و 285 نفر اقدام به خرید سهم کرده‌اند و برای 98 نفر نیز کد سهامداری جدید صادر شده است.

وی بیان کرد: در پایان معاملات این هفته حق تقدم سهام شرکت لیزینگ صنعت و معدن و سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملت و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین اقبال برای خرید و سهام شرکت‌های بانک دی، بانک ملت و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند. همچنین اوراق اجاره جوپار، اوراق مشارکت بوتان و حق تقدم لیزینگ صنعت و معدن با بیشترین ارزش ریالی خرید و گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک دی و بانک ملت با بیشترین ارزش ریالی فروش مواجه بودند.

این مسئول به معامله‌های صورت گرفته در نخستین روز از این هفته در بورس اشاره و بیان کرد: در  معاملات امروز تالار بورس منطقه‌ای فارس 5 میلیون و 364 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 8 هزار و 682 میلیون ریال معامله شد.

ترابیان با بیان اینکه ارزش معاملات نسبت به روز گذشته 86 درصد کاهش داشته است، بیان داشت: در پایان معاملات امروز حق تقدم سهام شرکت توسعه و معادن روی و سهام شرکت گاز و لوله و توسعه و معادن روی بیشترین تقاضای خرید و سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملت، بانک صادرات و عمران و توسعه فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در حال حاضر 19 کارگزار در بورس منطقه‌ای استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول