اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شور انتخاباتی در مرند

موج جدید حضور مردم در صندوق‌های رای

خبرگزاری فارس: عصر امروز و از دقایقی پیش، موج جدید مردم برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه مرند و جلفا آغاز شده است.

موج جدید حضور مردم در صندوق‌های رای

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، همزمان با نزدیک شدن به ساعات پایانی رای‌گیری و با تمدید دو ساعته انتخابات، حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر می‌شود و صف‌های طولانی قابل مشاهده است.

مردم حوزه انتخابیه مرند و جلفا از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری به شعبه‌های اخذ رای مراجعه کرده و برای انتخاب کاندیداهای مورد علاقه خود مشارکت گسترده‌ای در این عرصه مهم سیاسی داشته‌اند و اکنون نیز با نزدیک شدن به ساعات پایانی اخذ رای، برخی از شعبه‌ها مملو از جمعیت مشتاق است.

از نکات قابل توجه در حوزه انتخابیه مرند و جلفا، حضور برخی سالمندان است که با وجود عدم توانایی در راه رفتن با ویلچیر برای رای دادن به شعبه‌های اخذ رای این حوزه انتخابیه مراجعه کرده‌اند.

همچنین در این حوزه انتخاباتی کسانی که برای نخستین بار رای می‌دهند، حضورشان پرشور است به گونه‌ای که بسیاری از رای اولی‌ها در قالب گروه‌های چند نفره برای رای دادن مراجعه می‌کنند.

حضور قشر بانوان نیز در حوزه انتخابیه مرند و جلفا، بسیار پررنگ است و بسیاری از بانوان در کنار خانواده‌هایشان برای رای دادن به شعبه‌های تعریف شده در این حوزه انتخابیه مراجعه می‌کنند.

در میان رای‌دهندگان، خانواده‌هایی که برای خرید نوروزی به سطح شهرها به ویژه جلفا آمده‌اند نیز مشاهده می‌شود که با احساس مسئولیت و برای مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافته و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کردند.

* رضوانی: شعب اخذ رای در صورت نیاز به تعرفه بیشتر به فرمانداری اطلاع دهند

در این میان رئیس ستاد حوزه انتخابیه مرند و جلفا گفت: نمایندگان فرمانداری‌های مستقر در شعبه‌های اخذ رای در صورت نیاز به دریافت ‏تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری اطلاع دهند.‏

بهنام رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حضور باشکوه و شگفت‌انگیز مردم مرند و جلفا در شعبه‌های اخذ رای، حوزه انتخابیه مرند و جلفا، نمایندگان فرمانداری‌های مستقر در شعبه‌های اخذ رای در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به دلیل تامین کسری تعرفه و برگ رای اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین نیازی به فرمانداری‌های مرند و جلفا گزارش نشده است، تهیه تعرفه انتخاباتی به میزان کافی را یادآور شد و افزود: هیچگونه نگرانی بابت اتمام تعرفه‌های انتخاباتی در شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه نداریم.

فرماندار مرند در خصوص برقراری امنیت در شعب اخذ رای مرند و جلفا نیز گفت: خوشبختانه از ساعات ابتدایی امروز تاکنون انتخابات در کمال آرامش و انضباط برگزار شده است و هیچگونه مسئله‌ای که نشان بدهد روند رای‌گیری در شعب اخذ رای در سراسر حوزه انتخابیه با مشکل مواجه است را دریافت نکرده‌ایم.

مرند و جلفا یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند. 220 شعبه اخذ رای، کار رای‌گیری از جمعیت 210 هزار نفری حائز شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه را بر عهده دارند.

مرند و جلفا با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر به ترتیب در فاصله 60 و 120 کیلومتری شمالغرب تبریز، مرکز آذربایجان‌ شرقی واقع شده‌اند. 

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول