اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-356

شمس‌الدین: انتخابات امروز نشان بصیرت مردم ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: امروز مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، تجلی دیگری از شکوه و بصیرت خود را به نمایش می‌گذارند.

شمس‌الدین: انتخابات امروز نشان بصیرت مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان بشرویه اظهار داشت: امت حزب‌الله ایران با شور و خروش و با عنایت به عنوان یک تکلیف شرعی در پای صندوق‌های رأی حضور داشته و تا پایان رأی‌گیری سیلی محکمی بر دهان استکبار جهانی می‌زنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی با فتنه‌انگیزی در انتخابات سعی بر نشان ‌دادن ناکارآمدی نظام و قرار دادن مردم در هاله‌ای از تشکیک دارند اما امت اسلامی و ملت غیور با بصیرت، روشنگری توطئه‌های آنها را خنثی می‌‌کنند.

شمس‌‌الدین با اشاره به اهمیت و جایگاه صله رحم در اسلام و در بین ائمه اطهار (ع) ادامه داد: صله رحم تنها به دید و بازدیدی که‌ از روی ریا، خود بزرگ‌بینی و یا حسادت باشد نیست و با صله رحم کدورت‌ها و دشمنی‌ها از بین رفته و زمینه تلطیف فضای خویشاوندی فراهم می‌شود. 

وی تاکید کرد: علاوه بر کمک‌های مالی و جانی، کمک فکری و عاطفی به اقوام و خویشان از مصادیق صله ‌رحم است.

شمس‌الدین با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه اگر خدا به کسی وسع مالی اعطا کرد باید به وسیله مال صله رحم کند، ادامه داد: انسانی که کمک می‌کند نباید نیتش فخر فروشی، خود بزرگ‌بینی، هوس‌های نفسانی و یا کسب جایگاه قدرت مالی باشد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به مصادیق صله رحم گفت: کمک فکری به صورت هدایت کردن اقوام و خویشانی که استضعاف فکری دارند است و در استفتائات نیز آمده قطع رحم با فرد بی‌تقوا جایز نیست و باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه صله رحم، عمر انسان را زیاد می‌کند، ادامه داد: منظور از کمک عاطفی به اقوام و خویشان که از مصادیق صله رحم است ترک آزار اقوام و خویشان، پرهیز از غیبت، تهمت، زخم زبان زدن، دخالت در زندگی افراد و عیب‌جویی از دیگران است.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به نزدیک شدن ایام تولد دوباره طبیعت، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: در این ایام که به روزهای سال نو و تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان نیازمند مصداق بارز پیروی از سیره نبوی است.

شمس‌الدین ادامه داد: ملت ایران اوج نوع‌دوستی و احسان و مودت خود را در جریان کمک به قحطی‌زدگان سومالی به اثبات رساند.

وی همچنین به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و این مصیبت را به ساحت امام رضا (ع) و حضرت‌قائم (عج) تسلیت گفت.

امام جمعه بشرویه با اشاره به تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی و برهه‌ها و فتنه‌های بزرگی مانند جنگ تحمیلی، فتنه اصلاحات و فتنه سال 88 مهم‌ترین رمز عبور ملت انقلابی را وحدت، ولایت‌مداری و حضور در صحنه‌هایی مانند صحنه امروز انتخابات نهم مجلس دانست.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول