اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد/

مردم ابرکوه فردا حماسه می‌سازند/ انتخاب اصلح گام بعدی

خبرگزاری فارس: مردم ابرکوه فردا با حضور باشکوه خود در انتخابات، رأی به اصلح را نیز به عنوان دومین گام در این مشارکت گسترده در نظر دارند و می‌روند تا برگ زرین دیگری به دفتر قطور افتخارات خود در راه حمایت از نظام و ولایت بیفزایند.

مردم ابرکوه فردا حماسه می‌سازند/ انتخاب اصلح گام بعدی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، با پایان یافتن مهلت تبلیغات انتخاباتی مردم ابرکوه نیز که خود را برای مشارکت فعال در انتخابات 12 اسفند ماه آماده می‌کنند، معیارهای انتخاب اصلح را نیز در این حضور مدنظر قرار داده‌اند.

گفت‌وگو با مردم و اقشار مختلف ابرکوه از طلبه و روحانی و دانشجو گرفته تا کاسب و استاد دانشگاه و پژوهشگر، هر یک معیاری برای انتخاب اصلح دارند و هر کدام انتظاری از نمایندگان و وکلای خود در مجلس دارند.

آن‌چه در این گفت‌وگوها مشاهده می‌شود، معیارهای روشنی است که مردم برای انتخاب یک نماینده بیان کرده‌اند.

اقشار مختلف مردم ضمن تأکید بر حضور خود در انتخابات، تأثیر تبلیغات رنگارنگ بر رأی خود را کم‌رنگ می‌دانند و در مقابل شاخصه‌هایی چون ولایت‌مداری، کاردانی و تجربه را از مهم‌ترین اصول خود برای انتخاب نامزدها ذکر کرده‌اند.

آنچه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوهای خبرنگار فارس در ابرکوه با مردم این دیار است.

سید علیرضا رسولی یکی از اساتید دانشگاه در مورد معیارهای یک نامزد اصلح به خبرنگار فارس گفت: تعهد مهم‌ترین اصل من برای رأی دادن به یک کاندیداست زیرا اعتقاد دارم در سایه تعهد که اصل اساسی هر کاری است، می‌توان قله‌های افتخار را پیمود.

خانم رسولی، یک زن خانه‌دار نیز به خبرنگار فارس گفت: به خاطر لبیک به فرمان رهبری در انتخابات شرکت می‌کنم و اصولگرایی و تجربه کاری را برای رأی دادن به کاندیداها مدنظر قرار می‌دهم.

خانم احمدی نیز به عنوان یک معلم به این سئوال این گونه پاسخ داد: تعهد و تخصص شرط لازم برای فرستادن یک نماینده به مجلس است و در آیه 26 سوره قصص مهم‌ترین و اصولی‌ترین شرایط مدیریت به صورت کلی آمده است که آنها که در سپردن مسئولیت‌ها و کارها تنها به امانت و پاکی قناعت می‌کنند، به همان اندازه در اشتباهند که برای پذیرش مسئولیت، داشتن تخصص را کافی می‌دانند.

ابوالفضل امیدوار، کارگر ساده یک کارخانه نیز در این مورد اظهار داشت: به کسی رأی می‌دهم که خداترس باشد زیرا این شاخصه جلوی تمام انحرافات را می‌گیرد و به اعتقاد من شرط اصلی در هر کاری است.

سیدمهدی موسوی یک جوان ابرکوهی و اهل روستا نیز در این مورد گفت: نماینده منتخب من باید مثل بسیجی زمان جنگ ولایی، صادق و مرد باشد و اعتقاد دارم اگر مسئولان با همان روحیه به کار بپردازند روز به روز و هر چه بیشتر شاهد اقتدار ایران اسلامی خواهیم بود.

اکبر فلاح‌زاده یک نجار ابرکوهی نیز اظهار داشت: نماینده‌ای را شایسته ورود به مجلس می‌دانم و به او رأی می‌دهم که از درد دل مردم خبر داشته باشد.

مسعود فلاح‌زاده صاحب یک سوپرمارکت نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس اظهار داشت: نماینده‌ای که رأی مرا جذب می‌کند باید مردمی و به فکر مشکلات مردم باشد و به این مشکلات رسیدگی کند نه اینکه فقط به خود فکر کند.

علی عادل، معلم بازنشسته نیز در پاسخ به این سئوال تأکید کرد: نماینده من باید علی‌وار زندگی و تلاش کند، یعنی دارای تفکر عدالت‌خواهی،شهامت، تقوا، زهد، توحیدگرای محمدی و تفکر اقتصاد علوی باشد.

وی گفت: البته پیدا کردن چنین شخصی در میان کاندیداها کار دشواری است.

احمد اکرمی نیز اظهار داشت: نماینده نباید در مورد کارهایی که در توان و حیطه کاری او نیست قول و وعده بی‌جا و دروغ به مردم بدهد.

حسین حاتمی کارمند نیز به این سئوال چنین پاسخ داد: تعهد و اخلاص، دارای شأن و شخصیتی در خور مردم شهید پرور، فرهنگی و علم دوست کشور و معتقد به ضوابط و نه روابط بودن از جمله شاخصه‌های من برای رأی دادن به یک کاندیداست.

حجت‌الاسلام درویش خانی نیز در پاسخ به این سئوال عنوان کرد: نماینده باید امین و مدافع حقوق ملت، ناطق، سخنران و روشنفکر و آگاه به مشکلات مردم باشد.

قاسم کریمی، دهیار یکی از روستاهای ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: اصولگرا بودن به معنای پیروی بی‌چون و چرا از رهبر، دلسوز کشور و نظام جمهوری اسلامی بودن، به دنبال کسب رفاه برای جامعه تلاش کردن و داشتن وجدان و وظیفه شناسی از جمله شاخصه‌هایی است که مرا برای رأی دادن به یک نماینده تشویق می‌کند.

محمود واعظ پور یک پزشک ابرکوهی نیز در مورد خصوصیات یک نماینده اصلح اظهار داشت: نماینده باید ولایت‌مدار، مردم‌دار، دارای توان جسمی فعالیت در حوزه خود همچنین دارای تجربه مدیریت و دارا بودن تخصص در یکی از علوم کاربردی باشد، ضمن اینکه به این خصوصیات باید صداقت، تدین و متشرع بودن را نیز اضافه کرد.

سیدمحمود رسولی کارمند نیز گفت: نماینده به تمام معنی باید انسان باشد.

اکبر قیومی نیز به عنوان یک پژوهشگر اظهار داشت: تأکید می‌کنم که تقوا تنها شاخصه یک نماینده صالح برای ورود به مجلس شورای اسلامی است.

اصغر عباسی عکاس ابرکوهی نیز به این سئوال ما اینگونه پاسخ داد: صداقت و اقتدار از جمله اساسی‌ترین شاخصه‌های یک نماینده مد نظر من است.

غریپ‌پور صاحب یک آرایشگاه در ابرکوه نیز به این سئوال اینگونه پاسخ داد: نماینده باید خدا ترس باشد، خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار دهد و ولایتی و دلسوز امور مردم باشد.

صادق اکرمی، موسس یک موسسه کمک به کودکان ناتوان ذهنی نیز اظهار می‌دارد: متعهد بودن، ایمان و صداقت و پیگیر امور بودن یک کاندید می‌تواند مرا به سمت رأی دادن به سمت او سوق دهد.

رضائی‌نژاد نیز به عنوان یک معلم با سابقه اظهار داشت: یک نماینده خوب باید متدین، عدالت‌محور، شجاع، قانون‌مدار و ولایت‌مدار باشد و عزت و سربلندی جمهوری اسلامی را سر لوحه کار و فعالیت خود قرار دهد و برای خدمت به محرومان سر از پا نشناسد.

حسین دارائی، کارمند و ورزشکار نیز پای‌بند بودن به قانون را یکی از اساسی‌ترین خصوصیات یک نماینده می‌داند.

جواد خانقاهی از فعالان مسجدی ابرکوه نیز در این مورد به خبرنگار فارس گفت: ولایت‌مداری، مردمی بودن، بصیرت داشتن، راستگو بودن، تعهد و استکبارستیزی از شاخصه‌های یک نماینده است.

وی افزود: البته پر تلاش بودن در حل مسائل و مشکلات کشور نیز از دیگر صفات یک نماینده خوب و کاردان است.

دادبین‌پور یک استاد دانشگاه نیز اظهار داشت: ولایی بودن و تعهد داشتن از جمله شرایط یک نماینده مطلوب من است، ضمن اینکه عدالت‌محوری، مردمی بودن و شجاعت و متخصص بودن را نیز از دیگر خصوصیات یک نماینده اصلح برای ورود به مجلس می‌دانم.

محمد مهدی‌پور نیز یکی از معلمان ابرکوه است که با تأکید بر حضور خود در این جشن ملی اظهار داشت: فردا با حضور در انتخابات قدردان حریم سرخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای علم و دانش هستیم و در این انتخابات ولایت‌مداری را به عنوان یک اصل مسلم در کنار کاردانی، تخصص و تجربه مدنظر قرار می‌دهیم.

بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، همان‌طور که شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، انتخاب اصلح نیز یکی وظیفه ملی است و چه شایسته است که مردم در اقشار و گروه‌های مختلف با سطح سواد و تحصیلات و بینش‌های مختلف همه از بلوغ سیاسی بهره‌مند هستند و با بصیرتی مثال‌زدنی علاوه بر حضور گسترده، انتخاب اصلح را نیز مدنظر دارند.

معیارهای مردم برای انتخاب یک نماینده اصلح، فرصتی است برای کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس تا بیاندیشند، چه میزان از خواسته‌های مردم را در وجود خود می‌بینند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول