اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کرمان:

وظیفه مجریان انتخابات اجرای دقیق قانون است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کرمان گفت: انجام صداقت، تعهد و امانت، وظیفه اصلی مجریان انتخابات و اجرای دقیق و متقن قانون، تکلیف شرعی همه ماست.

وظیفه مجریان انتخابات اجرای دقیق قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، جواد کمالی در گردهمایی هیئت‌های بازرسی شهرستان‌های استان کرمان اظهار داشت: انجام صداقت، تعهد و امانت، وظیفه اصلی مجریان انتخابات و اجرای دقیق و متقن قانون، تکلیف شرعی همه ماست.

وی با تأکید بر اینکه ملاک و مبنای محاسبه مجریان انتخابات، قانون و دستورالعمل‌های اجرایی است‌ از مجریان به ویژه هیئت‌های بازرسی خواست تا قانون انتخابات و دستورالعمل‌های اجرایی را پیوسته مرور کنند.

کمالی خطاب به داوطلبان نمایندگی‌ مجلس گفت:‌ اگر داوطلبی پا روی قانون بگذارد و قوانین و مقررات انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را رعایت نکند‌ در آینده نیز نماینده خوبی برای کشور نیست.

وی تصریح کرد: داوطلبان نمایندگی باید مراقبت کنند، قانون توسط اعضای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنان رعایت شود و نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان‌ درباره سایر فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد‌ بیان داشت: امنیت انتخابات در سراسر استان کرمان تأمین شده و طرح‌های امنیتی 23 شهرستان و 58 بخشداری این استان آماده است.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه قضاوت در باره بررسی صلاحیت‌ها و اعلام اسامی نامزدها تا زمانی که فهرست نهایی نامزدها توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود، نادرست و نامعتبر است.

کمالی ابراز داشت: همه شهرستان‌های استان کرمان به سامانه رایانه‌ای انتخابات مجهز شده‌اند، اما انتخابات در 10 درصد حوزه‌ها، رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این اقدام درس خوبی برای آینده و برگزاری انتخابات مکانیزه در سطح ملی و بین‌المللی است و باید به خوبی از این مرحله عبور کنیم.

کمالی به برخی اظهارنظرها درباره کاهش داوطلبان نمایندگی در دوره نهم نسبت به دوره‌های گذشته‌ پاسخ داد و گفت: یکی از علت‌های این کاهش، ارتقای مدرک تحصیلی لازم برای نام‌نویسی افراد است که این دوره کارشناسی ارشد تعیین شده است.

وی ابراز داشت: همه گروه‌های سیاسی در انتخابات دوره نهم حضور دارند و هیچ گروه سیاسی نیست که وارد عرصه انتخابات نشده باشد.

کمالی‌ افزود: 750 نفر از اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات در سراسر کشور نام‌نویسی و از 60 نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم نیز 50 نفر نام‌نویسی کردند و 10 نفر باقیمانده نیز شرایط نام‌نویسی را نداشتند.

وی درباره داوطلبان نمایندگی در استان کرمان‌ بیان داشت: 117 نفر نام‌نویسی کردند که حدود پنج نفر قبل از آنکه هیئت‌های اجرایی کار خود را آغاز کنند، انصراف دادند، صلاحیت 88 نفر تأیید شد و 23 نفر هم شرایط احراز را نداشتند‌ یا پرونده آنان کامل نبوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: این افراد فرصت داشتند‌ در هیئت‌های نظارت از خود دفاع کنند و هیئت نظارت هم براساس زمان‌بندی کار خود را انجام می‌دهد.

وی اذعان کرد: از مجموع داوطلبان نمایندگی در استان کرمان، 21 نفر مدرک دکترا، 73 نفر مدرک کارشناسی ارشد، چهار نفر تحصیلات حوزوی و 19 نفر نیز مدرک کارشناسی با داشتن شرایط معادل کارشناسی ارشد دارند.

کمالی‌ عنوان کرد: از مجموع کسانی که صلاحیت آنان در هیئت‌های اجرایی تایید شده است، 23 استاد دانشگاه، پنج نفر وکیل یا قاضی دادگستری، 9 پزشک، 34 کارمند، چهار نفر نظامی و 13 فرهنگی، حضور دارند که از نظر تحصیلات دانشگاهی و شرایط اجتماعی، ترکیب غنی و بالایی است.

وی ابراز داشت: امیدواریم انتخاباتی با عزت در چارچوب قوانین و مقررات کشور که همواره آرزوی امام راحل و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و انتظار شهدا بوده، برگزار شود.

کمالی انتخابات را سند جهانی افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، خواند و گفت: دشمنان و رسانه‌های وابسته به آنان هرگز نمی‌توانند، این سند را به ویژه از نظر حضور گسترده مردم زیر سوال ببرند.

وی تصریح کرد: قله نهایی تمام‌ کارهایی که برای تثبیت نظام و تحقق اهداف آن در جهان اسلام و شعار عدالت جهانی می‌توان انجام داد، مسئله انتخابات است.

کمالی‌ از تمام‌ دست‌اندرکاران انتخابات به ویژه بازرسان خواست تا با علم، حلم و سعه‌صدر کارها را پیش ببرند و از هرگونه کلام و کار احساسی پرهیز کنند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول