اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شهادت حضرت معصومه(س)

«ماه معصوم» به روی صحنه ‌می‌رود

خبرگزاری فارس: هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: تئاتر «ماه معصوم» همزمان با فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) از امشب در قم به روی صحنه می‌رود.

«ماه معصوم» به روی صحنه ‌می‌رود

کوروش زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه تئاتر «ماه معصوم» پیرامون شخصیت و بزرگداشت کریمه اهل بیت(س) است، اظهار داشت: تئاتر «ماه معصوم» همزمان با رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) از پنجشنبه یازدهم اسفند به مدت 10 شب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قصه تئاتر «ماه معصوم» نوشته سید حسین فدایی است، تصریح کرد: قصه تئاتر بدین شکل نوشته شده است که حضرت معصومه(س) به دعوت برادر خود علی بن موسی الرضا(ع) از مدینه به سمت خراسان حرکت می‌کند که در مسیر ساوه، سپاهیان ساوه به کاروان کریمه اهل بیت(س) حمله می‌کنند و برادران و مردان کاروان را به قتل رسانده و دختران و زنان را به اسارت برده و در نهایت طی توطئه‌ای زهر به حضرت معصومه(س) می‌دهند که هنگامی که این بانوی بزرگوار به قم می‌رسند پس از چند روز اقامت در این شهر مقدس به شهادت می‌رسند.

بازیگر سریال‌های مختارنامه و یوسف پیامبر(ص) با بیان اینکه کارگردانی تئاتر «ماه معصوم» را بر عهده داشته است، تصریح کرد: انوش معظمی بازیگر نقش حرمله سریال مختارنامه در این تئاتر به عنوان کاروانسرا داری به نام الیاس ایفای نقش کرده و قرار است کاروان حضرت معصومه(س) شب را در کاروانسرای وی اقامت کند که این اتفاق نمی‌افتد.

زارعی با اشاره به اینکه محمدرضا آزاد در نقش جلیل، وفا طرفه در نقش صفورا، امیر بیطرفان در نقش فرستاده ویژه حاکم ساوه، محمدجواد فیروزی در نقش معاون فرمانده سپاه ساوه، جواد زرنوش پیک و فرستاده حضرت معصومه(س)، آمنه حسنی در نقش یار نزدیک کریمه اهل‌بیت(س) و خودش نقش قارون فرمانده سپاه ساوه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در تئاتر «ماه معصوم» حضرت معصومه(س) را نشان نمی‌دهیم و به واسطه دیالوگ‌ها و نقل قول‌های بازیگران شخصیت حضرت معصومه(س) معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه یک ماه زمان برای آماده سازی تئاتر «ماه معصوم» صرف شده است، تصریح کرد: «ماه معصوم» از پنجشنبه یازدهم اسفند ماه سال جاری و همزمان با وفات کریمه اهل بیت(س) به مدت 10 روز از ساعت 19 در  سالن قدس واقع در بلوار نیایش، جنب مصلا به مدت 60 دقیقه اجرای عمومی خواهد داشت. 

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن دعوت از مردم، هنرمندان، مسئولین، فرهیختگان و اهالی رسانه استان از تئاتر «ماه معصوم» تصریح کرد: این تئاتر توسط مرکز حوزه هنری استان و با مشارکت صداوسیمای مرکز قم و موسسه فرهنگی هنری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تهیه شده است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول