اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/309

رشید: عوامل اجرایی حق دخالت در امر انتخابات را ندارند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امکانات دولتی نباید له یا علیه کاندیدایی مشخص در استان استفاده شود، گفت: عوامل اجرایی صندوق‌های رأی حق دخالت در امر انتخابات را ندارند.

رشید: عوامل اجرایی حق دخالت در امر انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در همایش هزار و 200 نفری عوامل اجرایی ناظران و بازرسان شعب اخذ رأی شهرستان بیرجند، اظهار داشت: با هم‌فکری و هم‌کاری تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات زمینه حضور گسترده مردم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: امید است در روز 12 اسفند مردم ایران یک بار دیگر حماسه‌ای ملی خلق کرده و با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب را نقش بر آب کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انتخابات در ایران با سایر کشورهای دنیا متفاوت است، اذعان داشت: انتخابات در ایران بر پایه اعتقادات اسلامی، قرآنی و تعالیم حیات‌بخش اسلام بنا شده است که این تفاوت را نمایان می‌سازد.

رشید بسط و گسترش عدالت در تمامی زمینه‌ها را از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: هیچ‌ کس از عوامل اجرایی انتخابات اجازه ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدایی مشخص در استان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات باید بستر را به گونه‌ای فراهم کنند که اعتماد مردم به مسئولان انتخابات جلب شود، گفت: با توجه به فراهم‌سازی بستر مناسب برای اجرای انتخابات در استان عوامل اجرایی باید با انجام صحیح وظایف خودشان در راستای هر چه بهتر برگزاری آن در روز انتخابات تلاش کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بستر مناسبی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در استان فراهم شده است، گفت: بر هیچ‌ کس پوشیده نیست که مسئولان اجرای انتخابات به حکم وظایف اخلاقی خودشان هیچ‌ گونه دخالتی در امر انتخابات نخواهند داشت.

رشید با اشاره به اینکه مصالح نظام جمهوری اسلامی و انتظار مردم اقتضاء می‌کند که مسئولان اجرایی انتخابات بستر مناسبی برای اجرای انتخابات فراهم سازند، افزود: در این زمینه نباید هیچ بهانه‌ای برای یک انتخابات پرشور به معاندان نظام داده شود.

وی حضور فراگیر مردم در انتخابات و انتخاب اصلح را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: مردم برای تعیین نامزد مورد نظر خود نیاز به قیم نداشته و تعیین تکلیف برای مردم در این زمینه از سوی برخی از عوامل اجرایی به دور از اخلاق اسلامی انتخابات است.

استاندار خراسان‌جنوبی آرای مردم را امانتی در دست عوامل اجرایی دانست و اظهار داشت: مسئولان اجرایی انتخابات در این امر بی‌طرف بوده و باید با افراد معاند که در صدد برهم زدن امنیت انتخابات هستند برخورد کنند.

رشید حضور حداقلی مردم در انتخابات را راهبرد اصلی دنیای استکبار دانست و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور گسترده و فراگیر خود در انتخابات سیلی محکمی به صورت استکبار جهانی خواهند زد.

وی یادآور شد: از نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود پس از انجام انتخابات و مشخص شدن نماینده رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول