اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث تونل از سال آینده

سمنان صاحب مترو می‌شود

خبرگزاری فارس: کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر از آغاز احداث نخستین تونل متروی سمنان از سال آینده خبر داد.

سمنان صاحب مترو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، جواد خسروی عصر امروز در مراسمی در مسجد صاحب‏الزمان (عج) این شهر که با حضور شمار زیادی از مردم و حامیان خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات مترو در شهر سمنان در دست انجام است و برخی‏ها با توجه به اینکه در این شهرستان، کمتر از 200 هزار نفر جمعیت داریم؛ در هنگام مطرح کردن چنین طرحی به ما می‏خندیدند که سمنان چه نیازی به مترو دارد.

شهردار سابق سمنان افزود: اجازه انجام مطالعات ایجاد مترو در سمنان در سفر دولت دریافت شد و در نیمه نخست سال آینده نیز کلنگ احداث نخستین تونل متروی سمنان به زمین می‏خورد.

کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر تصریح کرد: بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده، قرار است تا خط 2 متروی سمنان تا درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد امتداد یابد و در این زمینه نیازمند یاری جدی مردم و همراهی همه مدیران و مسئولان اجرایی هستیم.

خسروی گفت: اجرای خطوط مترو در سمنان در دستور کار جدی قرار دارد و در صورت ورود به مجلس این طرح را اجرایی می‌کنیم.

 

* برنامه‏‏های خاصی برای بانوان داریم

کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر همچنین گفت: زنان نیمی از جامعه را به لحاظ آماری تشکیل می‏دهند؛ اما بدون شک تاثیرگذاری آنها در درون خانواده و بطن اجتماع 100 درصد است.

خسروی ادامه داد: گرچه برخی بانوان قدر خود را نمی‏دانند و به راه‏هایی می‏روند که چندان زیبنده نیست؛ ولی ما برای حضور تاثیرگذار این قشر مهم جامعه برنامه‏ریزی‏های خاصی انجام داده‏ایم که امیدواریم اجرایی شود.

 

* رسیدن به برنامه پایدار شهرداری‏ها

شهردار سابق سمنان در بخش دیگری اضافه کرد: رسیدن به برنامه پایدار شهرداری‏ها یکی از دغدغه‏های اصلی ماست؛ چرا که دولت اعتباری به شهرداری‏ها اختصاص نمی‏دهد و در اصل می‏خواهد که شهرداری‏های کشور مستقل شوند و به روی پای خود بایستند.

خسروی افزود: همه این اتفاقات با حمایت‏های خود شهرداری‏ها و شوراهای اسلامی شهر می‏افتد و امروز همه می‏دانند که شهرداری‏های کشور با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‏دارند زیرا تامین تمام هزینه‏ها به عهده خود آنهاست.

وی یادآور شد: در قوانین راهنمایی و رانندگی بخشی از عواید جریمه‏ها، در فیش‏های گاز و ... نیز درصدی از درآمدها پیش‏بینی شده که باید به شهرداری‏ها اختصاص یابد تا در امور عمران و بهسازی شهری هزینه کنند؛ اما متاسفانه حتی یک ریال از این درآمدها نیز به دست شهرداری‏ها نمی‏رسد.

شهردار سابق سمنان تاکید کرد: کسی باید وجود داشته باشد که گوش دستگاه‏های متخلف در این بخش را از طریق قانون بگیرد و این درآمدها باید به شهر مربوطه برگردانده شود تا به واسطه تزریق آنها، شهرها آباد شوند.

خسروی افزود: اعتقاد داریم که شهرها در حقیقت ویترین نظام اسلامی هستند و این ویترین نباید خالی بماند و لازم است تا به امور شهری بیشتر بپردازیم.

 

* حمایت از الحاق روستاهای جنوب مازندران به سمنان

کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر با بیان اینکه نظر ما این است که همه مهاجران جزو شهروندان منطقه هستند، گفت: باید تمام امکاناتی که در اختیار یک فرد بومی قرار می‏گیرد، در دسترس افراد غیر بومی  مهاجر نیز باشد و به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

خسروی اضافه کرد: ما از الحاق شماری از روستاهای جنوب مازندران که به شهرستان مهدیشهر و استان سمنان علاقه‏ای خاص دارند، نیز استقبال می‏کنیم و از این طرح حمایت می‏شود.

 

* مهدیشهر به راه نیاز دارد

کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر همچنین اظهار داشت: در منطقه آبگرم سمنان که جوز مناطق هدف گردشگری است، باید بررسی‏های جدی‏تری صورت گیرد و راه مواصلاتی این منطقه از نقطه‏ای دیگر تنظیم شود تا گردشگران و مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر استقبال بیشتری از آن داشته باشند.

خسروی ادامه داد: از لحاظ امور شهرسازی، زیرساخت نخست و مهم مد نظر جاده و راه است و مهدیشهر باید به استان‏های شمالی و همچنین پایتخت راهی قابل قبول داشته باشد و بکوشیم تا این منطقه را به استان خراسان رضوی نیز ارتباط دهیم تا به واسطه آن رونقی در شهرستان مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر مهدیشهر در برهه کنونی قدرت نفس کشیدن ندارد و اگر راه‏های ارتباطی مناسبی داشته باشد، به خوبی ارتقا می‏یابد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول