اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرائتی:

جوانان را به مذهب سوق دهید

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر سوق دادن جوانان به سمت مسائل دینی و مذهبی تأکید کرد.

جوانان را به مذهب سوق دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در آیین گشایش دفتر نمایندگی بنیاد فرهنگی مهدویت در فردیس کرج اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی و بنیادین در مسیر آگاه سازی جوانان و نوجوانان به سمت مسائل دینی و اعتقادی گام برداشت.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این مسیر تبیین فلسفه مهدویت است.

قرائتی تأکید کرد: تبیین این مهم برای نسل امروز که به عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، امری ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این که هزاران روایت پیرامون ولادت، غیبت، ظهور و پس از ظهور امام زمان (عج) وجود دارد گفت: این موضوعات باید تفسیر و بررسی شوند و برای نسل امروز نیز بازگو شود.

قرائتی ادامه داد: باید با استفاده از توان کارشناسی و همچنین استفاده از آیات قران و کلام الهی در ترویج مهدویت در جهان کوشاتر عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به این که دشمنان اسلام شبهات جدیدی در مسئله مهدویت برای جوانان مطرح می‌کنند خاطرنشان کرد: در این راستا باید با استفاده از توان کارشناسان دینی به شبهات ایجاد شده در این باره پاسخ داده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز ماهواره و سایت‌های راه‌اندازی مختلف توسط دشمنان را یکی از عوامل منحرف کردن جوانان ما برشمرد و افزود: انجام کارهای فرهنگی و مقابله درست با این ضدفرهنگ‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و با هوشیاری و آگاهی این توطئه‌های دشمن را نیز خنثی نماییم.

در ادامه این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز با سخنانی بر توسعه علوم دینی در بین نسل امروز تأکید کرد و گفت: نسل امروز باید با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شده و آن را در زندگی خود پیاده کند.

قادر آشنا تأکید کرد: امروز دشمنان با هدف قرار دادن جوانان و نوجوانان در نظر دارند تا اعتقدات دینی و مذهبی این قشر را مورد حمله قرار دهند لذا با ایجاد برنامه‌های ضدفرهنگ و ضد دین می‌خواهند این نسل را به سمت خود کشیده تا بتوانند نقشه‌های شوم خود را عملی سازند.

وی تصریح کرد: آگاه سازی نسل امروز از توطئه و ترفندهای دشمنان یکی از مهمترین وظایف مسئولان فرهنگی است،‌ لذا باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق فرهنگی جوانان را به سمت فرهنگ دینی خود سوق دهیم.

در این مراسم علی جمالی به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج ) در فردیس کرج معرفی شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول