اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

100 میلیون دلار به قطار شهری قم اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: استاندار قم از اختصاص 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم خبر داد.

100 میلیون دلار به قطار شهری قم اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در دیدار مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی کشور اظهار داشت: کلانشهر قم با وجود حدود یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت و حضور سالانه بیش از 18 میلیون زائر و مسافر، با مشکلات بسیار ترافیکی مواجه است.

وی عدم ایجاد راه‌های مواصلاتی مناسب و تعریض معابر و خیابان‌ها را از جمله عوامل به‌وجود آمدن گره‌های ترافیکی در شهر قم به ویژه در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: امروزه شهرهای بزرگ جهان مشکلات ترافیکی خود را با مدیریت صحیح و استفاده از وسایل نوین حمل و نقل درون شهری تا حدودی برطرف ساخته‌اند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در شهر مقدس قم دو خط ریلی مترو با طول 14.5 کیلومتر از شرق و به غرب و منوریل با طول 18.5 کیلومتر از شمال به جنوب در حال احداث است که با همت و تلاش مضاعف مسئولان و پیگیری‌های مستمر و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، عملیات اجرایی آنها با سرعت در حال انجام است.

وی بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی خطوط ریلی شهر قم با توجه به نیازهای عمده ترافیکی در این خطه مقدس تاکید کرد و گفت: پروژه منوریل با گذشت 17 ماه از آغاز عملیات، بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این میزان پیشرفت برای این پروژه که با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده مناسب است.

موسی‌پور از اختصاص 100 میلیون دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم خبر داد و افزود: با اختصاص این مبلغ عملیات اجرایی پروژه‌های ریلی استان تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول