اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی شهرستان میاندرود:

تامین اجتماعی میاندرود 25 میلیارد از شرکت‌ها طلب دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان میاندرود از طلبکاری 25 میلیارد ریالی این اداره از شرکت‌ها و موسسات خبر داد و آن را بزرگ‌ترین مشکل این اداره اعلام کرد.

تامین اجتماعی میاندرود 25 میلیارد از شرکت‌ها طلب دارد

محمدحسن ستونه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به سیاست سازمان تامین اجتماعی در حمایت حداکثری از کافرمایان و تولیدکنندگان در چهارچوب قانون، هدف از این سیاست‌گذاری را حمایت کامل از تولیدکنندگان برای رونق بیشتر فضای تولید درکشور دانست.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم با تعامل حداکثری با تولیدکنندگان کار را به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم خدمات بهتری به جامعه هدف برسانیم.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان میاندرود تصریح کرد: در حال حاظر عمده‌ترین مشکل ما طلبکاری 25میلیارد ریالی از شرکت‌ها و موسسات است که برخی از آنان با وجود گذشت سال‌ها هنوز پرداخت نشده است.

این مسئول ادامه داد: از این میان شرکت تخته سهلایی شهید رجایی بیش از یک میلیارد تومان و شرکت‌های کروم پارس و صنایع چل الکتریک به ترتیب با 600 میلیون و400 میلیون تومان بیشترین بدهی را به این سازمان دارند.

ستونه با اشاره به استمرار خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران این شرکت‌ها با وجود این بدهی از مدیران این شرکت‌ها خواست در این باره اقدام کنند.

 

* اعلام مبلغ نادرست دستمزدها از طرف کارفرمایان است

وی دیگر مشکل این اداره در شهرستان میاندرود را عدم اعلام مبلغ واقعی دستمزد کارگران اعلام کرد و بیان داشت: برخی از کارفرمایان با اعلام نادرست مبلغ دستمزدها اقدام به عمل غیرقانونی می‌کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان میاندرود با اشاره به بی‌اطلاعی برخی از کارگران از مبلغ اعلام شده حقوق آنان به تامین اجتماعی تاکید کرد: از آنجایی که حق بیمه تابع حقوق واقعی کارگران است با اعلام مبلغی کمتر از حقوق واقعی توسط این کارفرمایان این کارگران هستند که ضرر می‌کنند.

ستونه تصریح کرد: کارگران هر ماه در زمان دریافت حقوق‌هایشان از طریق کارتکس و یا فیش حقوقی و همچنین از طریق مراجعه به اداره تامین اجتماعی شهرستان خود می‌توانند از مبلغ اعلام شده مطلع شده سپس در صورت مغایرت از طریق مراجعه به کارفرمایان و یا اداره‌های کار نسبت به تصحیح آن اقدام کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان میاندرود در پایان گفت: اداره تامین اجتمایی شهرستان میاندرود در حال حاضر 11 هزار نفر بیمه شده و یک‌هزار و 300 نفر بازنشسته و بازمانده دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول