اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در ایران:

ژاپن خواستار توسعه اقتصادی و فرهنگی با ایران است

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در ایران گفت: ژاپن خواستار توسعه اقتصادی و فرهنگی با ایران است.

ژاپن خواستار توسعه اقتصادی و فرهنگی با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه کین ایچی کومانو، در نشست با مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق صنعت نفت در جهان است و در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بدون تردید توسعه پارس جنوبی عامل مهمی در گسترش روابط اقتصادی ایران و ژاپن است.

کومانو یادآور شد: در مدتی که به عنوان سفیر ژاپن در کشور شما فعالیت دارم همواره سعی کرده‌ام با مسافرت به بخش‌های مختلف این کشور با تمدن تاریخی و فرهنگی، موقعیت‌ها و ظرفیت‌ها و همچنین توانمندی‌های ایران آشنا شوم و این تجربیات را به ژاپنی‌های مقیم تهران و همچنین مردم کشورم منتقل کنم و در ارتباط با حفظ و تحکیم روابط دوستی دو کشور بزرگ تلاش کنم.

وی سفر مقام معظم رهبری در عسلویه را نشان‌دهنده اهمیت این منطقه خواند و خطاب به مدیران و کارکنان صنعت نفت در پارس جنوبی تصریح کرد: سفر ایشان به عسلویه نشان دهنده اهمیت کارهای یکایک شما است و خوشحالیم از اینکه ما نیز امروز در این منطقه حضور یافته‌ایم.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به نقش پارس جنوبی در اقتصاد کشور افزود: من به طور مرتب اخبار و اطلاعات پارس جنوبی را در روزنامه‌های سراسری ایران پیگیری می‌کنم و در جریان آخرین پیشرفت‌های انجام شده، قراردادهایی که منعقد می‌شود و فازهایی که در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسند قرار می‌گیرم.

کومانو بیان کرد: مصرانه خواستار توسعه روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و علمی هستیم و مطمئنم با اشتراک‌های تاریخی و روحیه تلاش و کوشش که بین دو ملت وجود دارد؛ این هدف بزرگ قابل تحقق است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که روابط اقتصادی، پایه و اساس گسترش روابط فی مابین دو کشور است؛ از این‌رو سفر به عسلویه را ضروری دیدم و به طور قطع با اطلاعات و معلوماتی که در این سفر کسب می‌کنیم، زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن تسهیل خواهد شد.

سفیر ژاپن در ایران، بحث و بررسی و تبادل نظر در زمینه پیشرفت‌های صورت گرفته در پارس جنوبی را مهم برشمرد و گفت: در این منطقه فعالیت‌های خوبی انجام شده و در حال اجرا است که امیدواریم با تبادل نظرهای صورت گرفته، موقعیت مناسب برای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران فردا به بوشهر سفر می‌کند و با استاندار بوشهر دیدار می‌کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول