اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

5 صندوق برای اقلیت‌های زرتشتی و کلیمی ‌در نظر گرفته شد‌

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: برای اقلیت‌های زرتشتی و کلیمی در حوزه انتخابیه یزد و صدوق 5 صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

5 صندوق برای اقلیت‌های زرتشتی و کلیمی ‌در نظر گرفته شد‌

به گزارش خبرگزای فارس از یزد، عزیزالله سیفی عصر امروز در آخرین جلسه توجیهی بازرسان و سربازرسان حوزه یزد و صدوق اظهار داشت: امروز طباطبایی، یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه یزد و صدوق انصراف داد و تعداد نامزدهای این حوزه به 17 نفر رسید.

وی افزود: در حوزه انتخابیه یزد و صدوق 304 صندوق اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است.

سیفی خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار صندوق برای اقلیت‌های زرتشتی و یک صندوق نیز برای اقلیت‌های کلیمی و در مجموع پنج صندوق برای اقلیت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود پس از تلاش در راستای کاهش حضور مردم در انتخابات، در زمینه مخدوش جلوه دادن امنیت و سلامت انتخابات مجلس نهم تلاش می‌کنند.

سیفی تاکید کرد: مجموعه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید تلاش کنند تا دشمن به اهداف خود در این زمینه دست پیدا نکند و انتخاباتی سالم، امن با حفظ امانتداری آرای مردم همچون گذشته برگزار شود.

وی با تاکید بر وظایف خطیر بازرسان در این راستا عنوان کرد: بازرس نمونه کسی است که بیشترین تعامل را داشته و بهترین نظارت برای اجرا اصل قانون را داشته باشد.

سیفی تاکید کرد: در روند اجرای رای گیری در هیچ شرایطی نباید وقفه ایجاد شود و در صورت بروز اشکال، باید مشکل به سرعت برطرف شود و اعتراض‌های احتمالی نمایندگان کاندیداها به صورت مکتوب یا شفاها به نماینده فرماندار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: محافظ صندوق (نیروی انتظامی)،‌ ناظر صندوق و نماینده فرماندار باید حتما به همراه صندوق تا زمان تحویل به فرمانداری باشند.

سیفی با بیان اینکه در کشور بیشترین صندوق‌های رای که آرای آن باطل شد، مربوط به صندوق‌های سیار بوده است، افزود: در یزد نماینده‌ای با 150 تا 170 اختلاف رای به مجلس رفته است بنابراین اگر شرایطی پیش بیاید که حتی رای یک صندوق باطل شود، بر سرنوشت انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: مسیرها و محل‌های هر صندوق سیار به ترتیب و دقیق به محافظ و ناظر صندوق اعلام شده است که باید بر این روند نظارت دقیق صورت گیرد.

سیفی همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در حوزه یزد و صدوق، نام دو نفر از کاندیداها به یکدیگر نزدیک است، بر درج کد انتخاباتی نمایندگان و دوری از شائبه در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول