اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان:

طرح استقبال از بهار شهرداری‌ها از 25 اسفند آغاز شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: شهرداری‌ها طرح استقبال از بهار را از 25 اسفند ماه آغاز کنند.

طرح استقبال از بهار شهرداری‌ها از 25 اسفند آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری عصر امروز در دومین ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه افرادی که بدون مجوز اقدام به اجاره منازل کنند، اظهار کرد:‌ نیروی انتظامی در حد مأموریت و اختیارات با افرادی که در راستای اجاره منازل بدون مجوز اقدام کنند، برخورد کرده و میراث فرهنگی نیز در راستای ساماندهی آنها اقدام کند.

وی تصریح کرد: مکاتبه‌ای با شورای بانک‌ها صورت گرفته است و همه عابر بانک‌ها باید به صورت شارژ باقی بماند تا مسافران در گرفتن پول نقد مشکلی نداشته باشند.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه اتحادیه‌های خدمات رسان به صورت لیستی در اختیار مسافران قرار گیرد، گفت: در درج نام کامل اتحادیه‌ها آدرس و تلفن اتحادیه نیز ذکر شود تا مسافران در برطرف‌سازی مایحتاج خود سرگردان نشوند.

وی سفرهای نوروزی را دروازه سفرهای تابستانی دانست و خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز ما شاهد مسافران زیادی در تابستان خواهیم بود که این امر درآمد زیادی را از سوی گردشگری برای استان به ارمغان می‌آورد.

سامری بر برپایی سفره‌های هفت سین در نقاط مختلف استان تأکید کرد و گفت: در مبادی ورودی شهرهای استان سفره‌های هفت سینی تعبیه شود تا شهرها چهره نوروزی پیدا کنند.

وی یادآور شد: سفره‌های نوروزی با همکاری اداره ارشاد، میراث فرهنگی و شهرداری صورت گیرد و سعی شود برنامه‌ای در حد ملی در هنگام تحویل سال نو در کنار سفره هفت‌سین و یکی از آرامگاه‌های بوعلی یا باباطاهر برگزار شود.

معاون عمرانی استاندار همدان محور ساوه را پرترددترین محور ورودی شهر همدان دانست و گفت: به شهرداری‌های همه شهرها ابلاغ شود که برای ورودی شهرها برنامه خاصی داشته باشند و در شهر همدان نیز پذیرایی از مسافران صورت گیرد.

وی زمان اجرای طرح استقبال از بهار شهرداری‌ها را از 25 اسفند دانست و گفت: طرح استقبال از بهار شهرداری‌ها هر سال از 28 اسفند ماه آغاز می‌شد اما امسال این امر باید زودتر آغاز شود و جایگاه‌های سوخت نیز آماده شود.

سامری آسفالت معابر شهر همدان را از موارد مورد توجه برشمرد و تأکید کرد: شهرداری همدان برای آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر توجه ویژه‌ای اتخاذ کند چرا که شهر می‌تواند فرهنگ مردم را به مردم سایر استان‌ها القا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: استان همدان 14 ‌مبادی ورودی شهری دارد که باید در این نوروز برنامه‌های آئینی استان را اجرا کندو ارشاد باید این مسئله را انسجام بخشد.

اسدالله بیات تصریح کرد: برخی از اقدامات اداره ارشاد وظیفه ذاتی آنهاست که آنها باید با هماهنگی جشن مراسم تحویل سال نو را نیز به همراه سفره هفت سین در همه نقاط استان اجرا کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول