اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از آخرین خبرهای انتخاباتی آبادان و خرمشهر

آخرین نظرسنجی‌ها از رقابت کاندیداها/ احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم

خبرگزاری فارس: آخرین خبرهای انتخاباتی از جنوب خوزستان به ویژه از حوزه انتخابی آبادان و خرمشهر از احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات در این شهرها حکایت دارد.

آخرین نظرسنجی‌ها از رقابت کاندیداها/ احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روز به روز با نزدیک‌تر شدن به روز 12 اسفندماه شور و حال و رنگ و بوی انتخابات نیز در همهمه جمعیت کوچه و خیابان‌های شهر بیشتر و بیشتر شده و این امر نشان‌دهنده علاقه و امیدی‌ست که در دل پیر و جوان این خطه به امید زنده شدن شهرشان نواخته می‌شود.

هر منطقه‌ای از شهر در تب و تاب بوده و به دنبال جمع‌آوری رأی و تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود است؛ قومیت‌ها در این روزها پررنگ‌تر به چشم می‌خورد و اراده هواداران برای رسیدن به کاندیدای خاص خود مصمم‌تر.

اما در کنار این همه شور و حال سئوالی که در ذهن مردم متبلور است این است که 13 اسفندماه چه کسی نماینده می‌شود.

هیچ کس به شکل جدی نمی‌تواند داعیه پاسخگویی به این سئوال را دارد اما اجرای برخی نظرسنجی‌ها و افکار سنجی رسمی و غیر رسمی در سطح هر شهرستان می‌تواند شاخصی برای ارزش‌یابی نتیجه انتخابات و میزان مشارکت مردم باشد.

در حال حاضر نظرسنجی‌های متعددی در سطح اکثر شهرها صورت گرفته که برخی از آنها به واقعیت نزدیک است.

در آبادان این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 261 هزار نفر دارای 6 هزار و 78 رأی اولی بوده که برای نخستین‌بار پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند؛ این تعداد با شور بی‌وصفی خود را در تعیین سرنوشت شهرشان سهیم می‌دانند و می‌خواهند طعم مهر آبی انتخاب را بر صفحه شناسنامه‌شان را نظاره‌گر باشند.

در این منطقه واجدین شرایط در این دوره انتخابات 192 هزار و 117 نفر هستند، همچنین تعداد صندوق‌های اخذ رأی 142 صندوق اعلام شده که 110 صندوق آن به‌صورت ثابت و 32 صندوق آن به‌صورت سیار اقصی نقاط شهر و روستای این منطقه را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر اکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته از رقابت جدی بین 8 کاندیدای مطرح خکایت دارد و نزدیک بودن میزان رای و پراکنده شدن آرا احتمال به دور دوم کشیده شدن این حوزه انتخابی با توجه به تجربیات دوره‌های گذشته را قریب به یقین کرده است.

در حال حاضر جواد سعدون‌زاده( کاندیدای جبهه متحد اصول‌گرایان)، محمدسعید انصاری(کاندیدای جبهه متحد اصول‌گرایان)، سیدعلی موسوی‌جرف(عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس)، عامر کعبی( کاندیدای جبهه ایستادگی)، جلیل مختار(مستقل)، سید حسین دهدشتی(عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس) ، غلامرضا شرفی(عضو جبهه متحد اصول‌گرایان مجلس) وعبدالله کعبی( جبهه مردم سالاری)، (تذکر: این اسامی بترتیب رای بیشتر نیست) از شانس بسیار زیادی برای راه‌یابی به دور دوم انتخابات برخوردارند.

برخی از تحلیل‌ها نیز از احتمال صعود تنها یکی از نماینده‌های فعلی مجلس به دور دوم انتخابات حکایت دارد. که البته این موضوع تا 48 ساعت دیگر که بر حجم رقابت انتخاباتی افزوده می‌شود دستخوش تغییرات احتمالی قرار خواهد گرفت.

اما خرمشهر با جمعیتی برابر با 157 هزار و 75 نفر همچنان در شور و حال برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

در این روزهای تب تبلیغات، بازار داغ انتخابات را رنگ و بویی تازه بخشیده و در این راستا صندوق‌های رأی این منطقه در انتظار تصمیم 3 هزار و 470 نفر واجد شرایط رأی در خرمشهر هستند.

در خصوص انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و 94 صندوق اخذ رأی در این راستا در نظر گرفته شده است.

از بین 15 نامزد انتخاباتی ثبت‌نامی تعداد 11 نفر آنها تأیید و چهار نفر دیگر ردصلاحیت شده‌اند؛ مردم این دیار در دور پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی 75/53 درصد حضور فعال و مشارکت داشته‌اند.

در این شهرستان رقابت بسیار نزدیک و سنگینی بین سه کاندیدا در جریان است.

در حال حاضر عبدالله سامری، صالح سواریان ( کاندیدای جبهه ایستادگی) و یونس محمدی از شانس بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود برخوردارند.

در این حال رقابت نزدیک سه کاندیدا در کنار فعالیت انتخاباتی دیگر نامزدهای انتخاباتی این شهرستان احتمال به دور دوم کشاندن این حوزه را بیش از پیش محتمل کرده است.

به هر حال آنچه که مهم است فضای انتخاباتی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر نوید یک انتخابات پرشور و تاریخی با میزان مشارکت حداکثری است.

برخی تحلیل‌ها از مشارکت بالغ بر 60 درصدی در سطح دو شهر آبادان و خرمشهر حکایت دارد.

خبرهای تکمیلی متعاقباً مخابره می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول