اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک روزنامه پاکستانی خبر داد

مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان در قبال پرداخت عوارض بازگشایی می‌شود

خبرگزاری فارس: یک منبع پاکستانی از مذاکره مقامات آمریکایی و پاکستانی برای گشایش مسیر عبور تدارکات ناتو از خاک پاکستان و توافق بر پرداخت عوارض در قبال تردد کامیون‌های حامل محموله‌های ناتو خبر داد.

مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان در قبال پرداخت عوارض بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، برخی گزارشات انتشار یافته در جراید محلی نشان از تلاش مقامات آمریکایی برای جلب نظر دولت پاکستان برای بازگشایی مسیر تدارکات ناتو دارد.

به گزارش روزنامه "امت"، آمریکایی‌ها درخواست پاکستان مبنی بر پرداخت عوارض‌ برای ارسال تدارکات ناتو به افغانستان را پذیرفته‌اند.

این در حالی است که مأموران گمرک پاکستان اعلام کردند کامیون‌های ناتو و کامیون‌هایی که کالاهای مورد نیاز افغانستان را به این کشور وارد می‌کنند هنگام بازگشت نیز باید عوارض پرداخت کنند که مبلغ آن 15 تا 20 هزار روپیه (160 تا 220 دلار) با توجه به مقدار و حجم کامیون یا کانتینر مورد نظر تعیین شده است.

به گزارش این منبع، ارسال تدارکات ناتو از هفته دوم ماه مارس (نیمه اسفند جاری) با ارسال سوخت آغاز خواهد شد زیرا مقامات آمریکایی عنوان می‌کنند اکنون بیشتر تدارکات ناتو از مسیر امارات متحده عربی و همچنین دالان هوایی ارسال می‌شود اما نیروهای آمریکایی با کمبود سوخت مواجه هستند.

این گزارش افزوده است نیروهای آمریکایی و ناتو ماهیانه 800 تن سوخت هواپیما که برای به پرواز درآوردن هواپیماها و بالگردهای نظامی به کار گرفته می‌شود همچنین 150 تن گازوئیل مخصوص و 100 تن بنزین نیازمند‌ند که در حال حاضر بخشی از این سوخت از مسیر هوایی امارات متحده عربی تأمین می‌شود.

مجلس پاکستان از دولت خواسته برای هر کامیون سوخت ناتو 1500 دلار عوارض دریافت کند این در حالی است که برای سوخت هواپیما 1000 دلار اضافه باید پرداخت شود.

همچنین مجلس پاکستان استفاده نیروهای خارجی از پایگاه‌های نظامی این کشور برای حمله به سایر کشورها را ممنوع اعلام کرده است.

در ادامه درخواست‌های رسمی مجلس از دولت تصریح شده که پاکستان اجازه ندارد پایگاه نظامی خود را در اختیار سایر کشور ها قرار دهد همچنین ارسال باید با توجه به حفظ منافع پاکستان و پرداخت عوارض تعیین شده صورت گیرد.

حمله هوایی نیروهای ناتو به یک پایگاه مرزی پاکستان در 5 آذر امسال و کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در این حمله، سبب شده است این کشور روابط خود را با ناتو بازنگری و مانع عبور محموله های آن به افغانستان شود.

خبر توافق دولت پاکستان با آمریکا در مورد بازگشایی مسیر تدارکات ناتو در حالی است که احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نسبت به گشایش مجدد این مسیر هشدار داده اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول