اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

شهرداری به دنبال تبدیل کردن تبریز به شهر سالم کشور است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز تلاش برای تبدیل کردن این شهر به سالم‌ترین شهر ایران را هدف اصلی مجموعه شهرداری در حوزه مدیریت پسماند و بهداشت عمومی برشمرد.

شهرداری به دنبال تبدیل کردن تبریز به شهر سالم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در آیین بهره‌برداری از کارخانه بازیافت مواد و تولید کمپوست شهرداری و کلنگ‌زنی مرکز دفن بهداشتی و تصفیه‌خانه شیرابه‌ زباله تبریز اظهار کرد: بازیافت پسماندهای شهری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر بوده و این مجموعه به منظور بازیافت مواد و کاهش میزان دفن پسماندها از سال 1388 تاکنون اقدام به احداث کارخانه بازیافت زباله و تولید کمپوست کرده است.

وی هدف از احداث زباله‌گاه و مرکز دفن بهداشتی زباله تبریز را تلاش برای کاهش مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی دفع و دفن زباله اعلام کرد.

نوین ادامه داد: شهرداری تبریز برنامه‌ریزی جامعی به منظور طراحی و احداث زباله‌گاه مدرن، مکانیزه و جدید و در کنار آن دیگر طرح‌ها و پروژه‌های مکمل و مرتبط با موضوع مدیریت پسماند را در دستور کار قرار داده که حاصل این برنامه‌ریزی‌ها آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی چون مرکز دفن بهداشتی، کارخانه تولید کمپوست، کارخانه تفکیک زباله و تصفیه‌خانه شیرابه‌های زباله بوده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اولویت طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی، خدماتی و عمرانی در حوزه مدیریت پسماند و بهداشت محیط بر دیگر برنامه‌ها و وظایف ذاتی شهرداری طی سال‌های گذشته، نتیجه این قبیل اقدامات را انتخاب شهر و شهرداری تبریز به عنوان تمیزترین شهر ایران، شهرداری برتر کشور در مدیریت پسماند و همچنین سالم‌ترین شهر ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد.

نوین در ادامه با اشاره به مشخصات این پروژه بزرگ زیست محیطی افزود: زباله‌گاه مدرن و مکانیزه جدید تبریز در فضایی به وسعت 60 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

وی در ادامه افزود: توسعه سرانه فضای سبز شهری از7 مترمربع در سال 85 به 12 مترمربع در سال 90، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق نوسازی و جوان‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، افزایش تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد از 400 دستگاه به 900 دستگاه، استقرار سامانه حمل، جمع‌آوری و دفع مکانیزه زباله‌های شهری، اجرای سیستم تفکیک از مبدأ زباله، برنامه‌ریزی برای احداث مرکز دفن بهداشتی، تصفیه‌خانه شیرابه و کارخانه بازیافت زباله‌های شهری، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی مسیر 18 کیلومتری مهرانه رود، اجرای طرح جنگل‌کاری‌های انبوه در ارتفاعات عون بن علی و پارک عباس میرزا، انتقال کشتارگاه قدیم تبریز به خارج از شهر و ایجاد 22 جایگاه سوخت سی.ان.جی از جمله اقدامات اثر بخش شهرداری تبریز در دستیابی به هدف و شعار، تبریز سالم‌ترین شهر کشور به شمار می‌رود که طی چند سال اخیر به مرحله اجرا رسیده‌اند.

شهردار تبریز تحقق این هدف را در گرو همکاری تمام مسئولان و شهروندان دانست و ابراز امیدواری کرد این هدف در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول