به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای تبریز، آلودگی هوای شهر تبریز را متاثر از سه عامل مهم کیفیت سوخت، حمل و نقل عمومی و فضای سبز عنوان کرد.
وی اضافه کرد: با برنامهریزی به عمل آمده خط شماره یک مترو در سال 91 به بهرهبرداری میرسد و سوخت بنزین با استاندارد یورو چهار و سوخت نفت سفید با استاندارد یورو 5 در کلانشهر تبریز توزیع خواهد شد که این سرعت نیل به هوای پاک را در تبریز افزایش خواهد داد.
بیگی تامین گاز مصرفی نیروگاه حرارتی تبریز را از مهمترین نیازها و مصوبات کارگروه آلودگی هوا دانست و افزود: در کنار فرهنگسازی و مشارکت مردم در دستیابی به هوای پاک بسیار امیدوار و خوشبین هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت آلودگی شهر تبریز گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا پس از 24 جلسه کارشناسی چهار جلسه مدیریتی در سطح ارشد استان، نهایی و در تیر ماه سال 89 به تایید شورای برنامهریزی استان رسید که پس از تایید در هئیت دولت، طرح تفضیلی آن برای تعیین تکالیف و زمان اجرای آن توسط دستگاه مسئول در جلسه امروز مصوب خواهد شد.
بیوک رئیسی سیر آلودگی هوای شهر تبریز را نزولی و رو به بهبود توصیف کرد و اضافه کرد: صرفاً در خصوص ذرات معلق هوا شاهد افزایش روزهای ناپاک بودهایم که این موضوع هم منشأ فرامنطقهای دارد.
شهردار تبریز همچنین در این نشست با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان یکی از هزار شهر پاک دنیا در سال 2011 گفت: شهرداری تبریز در پنج سال گذشته موفق به ایجاد بزرگترین لندفیل استاندارد شمالغرب کشور شده است.
علیرضا نوین افزایش سرانه فضای سبز تبریز از هفت به 13 متر در پنج سال گذشته را اقدامی مهم در توسعه فضای سبز این کلانشهر عنوان کرد و گفت: ایجاد طولانیترین خطوط "بیآرتی" بعد از تهران، توسعه حمل و نقل عمومی و خصوصیسازی اتوبوسرانی از اقدامات مهم در کاهش آلودگی هوا بوده است.
انتهای پیام/آ20