اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی صورت می‌گیرد

نظارت بر 19 هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی کردستان

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بر 19 هزار و 800 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان نظارت می‌شود.

نظارت بر 19 هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی کردستان

مسعود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و افزایش فعالیت اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، نظارت بر اینگونه اماکن و مراکز از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خبر داد و افزود: این طرح به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و ارتقای ایمنی مواد غذایی دراستان اجرا می‌شود.

مسئول بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن و مراکز دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 19 هزار و 800 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان کردستان فعالیت دارند که در این ایام نظارت بیشتری بر آنها اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز و پانزدهم فروردین‌ماه سال 90 ادامه دارد.

عبداللهی اضافه کرد: در اجرای طرح با وجود این شرایط معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سطح استان مسئولیت تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا در این ایام را بر عهده دارند.

* نظارت 19 اکیپ 49 نفره بر مراکز مواد غذایی استان

مسئول بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه افزود: در راستای اجرای بسیج سلامت نوروزی تیم‌های بازرسی و نظارت معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان 931 نفر در قالب 19 اکیپ 49 نفره نظارت خواهند کرد.

عبداللهی اضافه کرد: این اکیپ‌ها روزانه بر همه توقفگاه‌های مسافران نوروزی از جمله هتل‌ها، مهمان‌سراها، غذاخوری‌های بین راهی، ترمینال‌های مسافربری، فعالیت دستفروشان مواد غذایی و اغذیه فروشی‌ها نظارت کامل دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین جابه‌جایی مسافرت‌های مردم در ایام نوروز صورت می گیرد، تصریح کرد: اگر نظارت و مراقبت کافی بر مراکز عرضه غذا و اماکن عمومی صورت نگیرد، احتمال بروز و انتقال بیماری‌ها و انواع مسمومیت‌های غذایی دور از انتظار نیست.

مسئول بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر برخورد جدی با متخلفان مواد غذایی غیربهداشتی تاکید کرد و افزود: همچنین در ایام تعطیلات نوروز امسال در ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تعدادی بازرس بر عملکرد شهرستان‌های تابعه نظارت می‌کنند.

عبداللهی در پایان اضافه کرد: سامانه ارتباطی 09678 ستاد فوریت‌های مرکز سلامت محیط نیز در این ایام به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شکایات مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول