اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد

خداحافظی خودروهای فرسوده از خیابان‌ها تا پایان برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست بر حل موضوع خودروهای فرسوده در کشور تاکید کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم در کشور خودروی فرسوده باقی نخواهد ماند.

خداحافظی خودروهای فرسوده از خیابان‌ها تا پایان برنامه پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجواد محمدی‌زاده پیش از ظهر امروز در کارگروه محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر ضرورت برنامه‌ریزی در زمینه کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی کلان در کشور انجام می‌شود، گفت: قبل از رسیدن به وضعیت بحرانی برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های جدی آغاز شده و در آذربایجان‌شرقی نیز این مدیریت انجام می‌شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: ستادی در کشور فعال شده که در اوقات اوج مصرف گاز خانگی و قطع گاز نیروگاه‌ها باید مدیریت لازم انجام شود، شرکت گاز باید مدیریت و تقویت لازم را انجام دهد تا شاهد مصرف مازوت در نیروگاه‌ها نباشیم.

برخی موتورسیکلت‌ها به اندازه 25 خودروی 206 بنزین مصرف می‌کنند

معاون رئیس جمهور در ادامه بر لزوم استفاده از موتورسیکلت برقی تاکید کرد و گفت: برخی موتورسیکلت‌های بنزینی به اندازه 25 خودروی 206 بنزین مصرف می‌کنند که در همین راستا لزوم جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی ضروری است.

وی، بر جدیت در زمینه بررسی وضعیت معاینه فنی خودروها تاکید کرد و افزود: متوقف شدن خودروهای بدون معاینه فنی در کنار تجهیز مراکز معاینه فنی موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها ضروری است.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه بر توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: در احداث مکان‌های مختلف شهری توجه به توسعه فضای سبز به‌عنوان یک تکلیف قانونی باید مورد توجه باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین بر حل موضوع خودروهای فرسوده در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم در کشور خودروی فرسوده باقی نخواهد ماند.

محمدی، نظارت بر وسایل سوختی و سرمایشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه حمایت‌هایی باید مورد توجه باشد و ادارات دولتی در این راستا باید پیشگام باشند.

ساماندهی کارگاه‌های درون‌شهری

وی در ادامه خواستار ساماندهی کارگاه‌های درون‌شهری شد و تصریح کرد: امر ساماندهی جزو تکالیف شهرداری بوده و در این راستا باید حمایت‌های کلان استانی نیز صورت گیرد.

شفاف‌سازی در زمینه اطلاعات آلایندگی

معاون رئیس جمهور گفت: استقرار صنایع در شعاع مشخصی از شهر تبریز باید صورت گیرد و نباید شاهد استقرار صنایع در داخل و محدوده نزدیک شهر تبریز باشیم.

محمدی خواستار شفاف‌سازی در زمینه اطلاعات آلایندگی شد و اضافه کرد: اطلاعات باید شفاف و صحیح به مردم ارائه شود و در همین راستا سیستم پایشی در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

انتهایی پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول