اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«گروه کار ملی سوریه» از دل اختلافات شدید مخالفان دمشق، زاده شد

خبرگزاری فارس: اختلافات شدید شورای موسوم به شورای ملی سوریه سرانجام این شورا را دو دسته کرد و با جدایی دست کم 20 عضو بارز آن، گروهی جدید با نام کار ملی شکل گرفت.

«گروه کار ملی سوریه» از دل اختلافات شدید مخالفان دمشق، زاده شد

به گزارش فارس، شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه موسوم به «شورای ملی سوریه» که با حمایت آمریکا، فرانسه، قطر و ترکیه شورای ملی سوریه را در تابستان گذشته تاسیس کردند، روز گذشته شاهد شکاف خود بود.

راشاتودی اعلام کرد که حداقل 20 عضو بارز این شورا جدا شدند و برای تقویت فعالیت‌ها برای سرنگون کردن نظام سوریه گروهی به نام «گروه کار ملی سوریه» تشکیل دادند.

مخالفان خارج‌نشین سوریه در حالی سرگرم اختلافات شدید داخلی هستند، که کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس و برخی کشورهای عربی مانند عربستان و قطر منتظر اتحاد آنان هستند تا آنان را به جای دولت سوریه به رسمیت بشناسند اما با وجود حمایت‌های مالی گسترده هم این مخالفان متحد نیستند.

این گروه، شورای ملی سوریه را به باد انتقاد گرفت و در اعترافی صریح به ناتوانی و اختلافات شدید مخالفان خارج‌نشین سوریه، تصریح کرد که این شورا نه تنها هیچ کاری از پیش نبرد بلکه حتی دفاتر اجرایی خود را هم نتوانست باز کند.

بنا بر این گزارش، این گروه جدید،‌ که دست‌کم 20 عضو دارد، به ریاست هیثم مالح معارض سرشناس سوریه است که از شورای ملی به ریاست برهان غلیون جدا شد و پس از آن افرادی مانند کمال اللبوانی، کسی که ۶ سال در حبس بوده است و همچنین کاترین التللی وکیل حوزه حقوق بشر و فوزا تللو که با شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه ارتباط داشت و همچنین ولید البنی که مسئول سیاست خارجی شورای ملی سوریه بود، جدا شدند.

در بیانیه‌ای که «گروه کار ملی سوریه» منتشر کرد آمده است: از زمان تشکیل شورای ملی سوریه چندین ماه طولانی و دشوار بر سوریه گذشت... بدون نتیجه راضی کننده‌ای و بدون اینکه بتواند حتی دفاتر اجرایی خود را فعال کند یا خواسته‌های انقلابیون داخل [سوریه] را برآورده کند.

گروه کار ملی افزود: دیگر روشن شد برای ما که راهی که رفتیم بی‌فایده است برای همین تصمیم گرفتیم که گروه کاری ملی با هدف تقویت تلاش‌های ملی که هدفش سرنگون کردن نظام سوریه با هر وسیله ممکن از جمله حمایت از ارتش آزاد است.

این معارضان خارج‌نشین سوریه در حالی از تقویت حملات مسلحانه به کشور خود سخن می‌گویند که عربستان سعودی در نشست اخیر تونس علیه سوریه موسوم به کنفرانس دوستان سوریه، تاکید کرد که ایده تجهیز مخالفان سوریه به سلاح ایده‌ای عالی است و کشورش از این کار حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول