اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به تلاش لندن برای تقویت روابط با مخالفان سوری

هیگ: انگلیس شورای ملی مخالفان سوری را "نماینده مشروع" مردم سوریه می‌داند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس گروه "دوستان سوریه" در تونس، با اشاره به تلاش لندن برای تقویت روابط با مخالفان سوری، گفت که انگلیس شورای ملی مخالفان سوری را به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه می شناسد.

هیگ: انگلیس شورای ملی مخالفان سوری را "نماینده مشروع" مردم سوریه می‌داند

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "بی بی سی"، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته در کنفرانس گروه "دوستان سوریه" در تونس، با اشاره به اینکه لندن شورای ملی مخالفان سوری را رسما به عنوان یک "نماینده مشروع" کشور سوریه می شناسد، اعلام کرد که انگلیس درصدد تشدید و تقویت روابط با شورای ملی مخالفان سوری، بزرگ ترین گروه مخالف دمشق، است.

وزیر امور خارجه انگلیس با این ادعا که نظام "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه با گرفتار کردن خود در خون مردم بی گناه، حق رهبری در کشور را از دست داده است، مدعی شد: ما امروز نباید مردم سوریه را در تاریک ترین ساعات زندگی اشان تنها رها کنیم.

هیگ ضمن اینکه خواستار کمک و همراهی جامعه بین الملل در قبال سوریه شد، بدون اشاره به وجود گروهک های تروریستی در سوریه که درصدد ایجاد ناامنی در کشور هستند، اعلام کرد: انگلیس با کسانی که به سوریه رفته اند درباره جنایاتی که در این کشور در حال وقوع است در حال مذاکره است؛ آنها (مقامات سوری) مسئول قتل عام های تمام خانواده ها و گلوله باران خانه ها،‌ اعدام زندانیان، حذف مخالفان سیاسی و شکنجه و تجاوز به زنان و کودکانی هستند و باید پاسخگو باشند.

وزیر خارجه انگلیس افزود: سوریه نباید به یک خانواده و یا یک قشر و یا حزب متعلق باشد؛ سوریه به طور برابر به تمام مردم سوریه با تنوع های مذهبی و قومی آنها تعلق دارد.

در شرایطی که روسیه و چین که پیشتر قطعنامه های ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده اند در کنفرانس روز گذشته گروه دوستان سوریه شرکت نکردند، هیگ گفت: کسانی که از حالا به بعد از نظام سوریه حمایت کنند، خود را حتی منزوی تر و در اقلیتی دفاع ناپذیر خواهند دید.

وزیر خارجه انگلیس خواستار ایجاد یک "خفقان" دیپلماتیک و اقتصادی در نظام اسد شد و اعلام کرد که تمام خرید های نفتی از سوریه و سرمایه گذاری در این کشور باید متوقف شود.

هیگ در ادامه سخنرانی خود در کنفرانس تونس افزود: من از تمام کشورها می خواهم تا بدون تاخیر تحریم های جدی و سختی را ( علیه سوریه) اعمال کنند؛ تحریم هایی که روی این نظام تاثیرگذار باشد؛ من اطمینان دارم که اتحادیه اروپا در روزهای آتی به تحریم های ضد سوری خود اضافه خواهد کرد.

هیگ در ادامه سخنرانی خود درخواست های جامعه بین المللی برای شروع تجهیز مخالفان سوری به عنوان "ارتش آزاد سوریه" را رد و اعلام کرد: این (تجهیز مخالفان سوری) موضوع مورد بحث امروز نیست و اتحادیه اروپا تحریم تسلیحاتی سوریه را در دست دارد.

کنفرانس تونس در شرایطی برگزار شد که تلویزیونی دولتی سوریه این کنفرانس را نشست "نمادهای استعمار" توصیف و اعلام کرده است که تمام کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس "دشمنان تاریخی اعراب" هستند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول