اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی:

افزایش جمعیت زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: جمعیت شهری زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ارومیه افزایش می‌یابد.

افزایش جمعیت زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ارومیه

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید آقازاده شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: با تکمیل مدول‌های پنج‌گانه تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت شهری زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر 55 درصد جمعیت شهری ارومیه زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

این مسئول با اشاره به روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تصریح کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه شهریور سال آینده وارد مدار می‌شود.

آقازاده  افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ارومیه با ظرفیت 200 هزار خانوار 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی با توجه به روند پیشرفت فیزیکی این پروژه پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت سال 91 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای احداث لاگون‌های هوادهی و تصفیه به همراه تاسیسات فیزیکی و کانال‌های هدایت فاضلاب مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه 80 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که از این میزان تاکنون 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم در ادامه این جلسه گفت: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی تیرماه سال آینده در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

یحیی زینالپور اضافه کرد: پایگاه امداد و نجات آذربایجان غربی در زمینی به مساحت 34 هکتار در قالب مجموعه‌های پشتیبانی، انبارهای نگهداری اقلام ضروری، کلاس‌های آموزشی، سوله، مسجد و مجموعه امداد هوایی طراحی شده است و در مرحله نخست مجموعه آشیانه و باند پروازی چرخ‌بال تا تیر ماه سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برای احداث بخش امداد هوایی این پایگاه بیش از 13 میلیارد ریال هزینه شده و امسال نیز 6 میلیارد ریال دیگر نیز از اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

به گفته زینالپور با بهره‌برداری از این طرح امکان فرود و پرواز با بالگردهای سبک، سنگین و حتی بالگردهای حمل و بار و نفر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در این پروژه محل اسکان اضطراری 17 هزار نفر جمعیت شهر ارومیه در قالب 3 هزار و 400 چادر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول