اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عباس سلیمی:

حضرت عبدالعظیم (ع) یک اسوه حسنه و یک الگو ممتاز است

خبرگزاری فارس: معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به ویژگی‌های شاخص حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) یک اسوه حسنه و یک الگو ممتاز است.

حضرت عبدالعظیم (ع) یک اسوه حسنه و یک الگو ممتاز است

عباس سلیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را از ستارگان درخشان آسمان ولایت خواند و گفت: سیادت و شرافت حضرت عبدالعظیم (ع) صرفا به انتصاب ایشان به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسنی مجتبی (ع) نمی‌شود.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: اگر چه خود این به تنهایی یک ظرافت بسیار باعظمتی است اما حضرت عبدالعظیم (ع) علاوه بر این انتصاب به خاندان وحی از ویژگی‌های شاخص فراوانی برخوردار بودند.

وی در ادامه فقیه و عالم بودن حضرت عبدالعظیم (ع) را یکی از ویژگی‌های معظم‌له دانست و تاکید کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) به عنوان یک محدث بزرگوار و امین توفیق روایت حدیث از جانب ائمه معصومین علیهم‌السلام را داشتند که به لطف خدا با اهتمامی که طی سال‌های اخیر شد این مراتب در کنگره بین‌المللی حضرت عبدالعظیم (ع) و با انتشار مسند حضرت عبدالعظیم (ع) و بیش از 30 مجلد کتاب مرتبت با این موضوع بخشی از شخصیت حضرت در بعد علمی، به جامعه معرفی شد.

سلیمی عنوان کرد: از برکت این محدث بزرگوار است که امروز موسسه علمی‌ ـ فرهنگی دارالحدیث در قم و دانشکده‌های مربوطه در تهران و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) می‌درخشد و مرکز نورافشانی معارف اهل بیت علیهم‌السلام است.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) روحیه جهادی را از دیگر ویژگی‌های آن حضرت دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از اشخاص ممکن است در زمینه زهد، علم و تقوا ویژگی‌های قابل تحسینی داشته باشند اما لزوما در زمینه مبارزه به ظلم و ستمگران ممکن است توفیقاتی نداشته باشند اما حضرت عبدالعظیم (ع) علاوه بر اینکه در زمینه علم و تقوا سرآمد بودند در زمینه مبارزه با ستمگران عباسی نیز از مجاهدین دوران خود بودند و به عنوان نماینده امام هادی (ع) هجرت گزیدند و در خطه ری مامن و ملجا شیعیان و مردم شدند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت قرن‌ها شاهد برکات و آثار وجودی آن مرد بزرگوار هستیم.

سلیمی ولایت‌مداری را از ویژگی‌های شاخص حضرت عبدالعظیم (ع) برشمرد و تاکید کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های حضرت که به‌ویژه برای مقطع کنونی ما می‌تواند متضمن پیام بسیار مهمی باشد بحث ولایت‌مداری آن حضرت است.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم (ع) در نهایت خضوع، فروتنی و تواضع بر کنار ساحل ولایت امام معصوم علیهم‌السلام نشست،‌از محضر آنان تلمذ کرد و همواره گوش به فرمان ولایت و ولی امر خود بود.

خادم‌القرآن سلیمی تاکید کرد: این‌که امام معصوم (ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم (ع) بفرمایند «مرحبا بک یا ابالقاسم انت ولینا حقا» مدال درخشانی است که تنها بر سینه این امامزاده می‌درخشد.

وی اضافه کرد: در بیان عظمت و اوصاف حضرت عبدالعظیم (ع) همین بس که بگوییم در میان تمام امامزادگان که ما به آنها ارادت داریم تنها در مورد این بزرگوار از ناحیه امام معصوم (ع) عنوان شده است «آن‌کس که حضرت عبدالعظیم (ع) را در ری زیارت کند مانند آن است که حسین بن علی (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.

 

حضرت عبدالعظیم (ع) یک اسوه حسنه و یک الگو ممتاز است

سلیمی عنوان کرد: اگر به این ویژگی‌‌ها که برخی از آنها را ذکر کردیم در مورد شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) توجه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید حضرت را به عنوان یک اسوه حسنه و یک الگو ممتاز در زندگی علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حماسی به جامعه معرفی کرد.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: بی‌جهت نیست مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی حضرت عبدالعظیم (ع) مطرح شد، فرمودند «با توجه به اوصافی که حضرت عبدالعظیم (ع) دارد، سزاوار است و جز این انتظار نمی‌رود که مردم خطه ری در تمام زمینه‌های زهد، تقوا، علم و حماسه‌سازی سرآمد مردم و الگو و نمونه‌ای برای ملت باشند.

وی تاکید کرد: این مضمون فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که باید همه متولیان امر، مسئولان فرهنگی کشور به‌ویژه مسئولان فرهنگی منطقه درصدد معرفی سیمای تابناک حضرت عبدالعظیم (ع) باشد و و خدمت‌گذاران این آستان نیز وظیفه دارند تا با استفاده از حداکثر ظرفیت فرهنگی و وجودی این آستان مقدس موجب جذب جوانان، نوجوانان و همه علاقمندان و ارادتمندان به اهل بیت علیهم‌السلام بشوند.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پایان ابراز تصریح کرد: امیدوارم همه ما از شفاعت حضرت عبدالعظیم (ع) و اجداد طاهرینش در روز قیامت بهره‌مند و برخوردار باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول