اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تأکید کرد

تعیین تکلیف 8 هزار طرح معوقه تا 16 اسفند / تسریع در احداث هتل جزیره هرمز

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: از مجموع 15 هزار و 289 طرح معرفی شده به بانک‌های این استان برای دریافت تسهیلات اشتغال، تاکنون به 7 هزار و 92 طرح، تسهیلات پرداخت و 8 هزار و 197 طرح دیگر هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

تعیین تکلیف 8 هزار طرح معوقه تا 16 اسفند / تسریع در احداث هتل جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی شب گذشته در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: عدم پرداخت تسهیلات به این میزان طرح به معنی آن است که 304 میلیارد تومان از اعتبار تسهیلات اشتغال این بنگاه‌ها در بانک‌های عامل معطل است که حداکثر تا 16 اسفند در جلسه فوق‌العاده شورای اشتغال باید تعیین تکلیف شود.

استاندار هرمزگان در ادامه در واکنش به اظهارات یکی از مدیران عامل بانک‌ها مبنی بر عدم توجیه برخی از طرح‌ها که مصداق آن احداث هتل در جزیره هرمز عنوان شد، تأکید کرد: این طرح دیگر جای بحث ندار،د چرا که حدود سه سال معطل دریافت تسهیلات است و از نظر شورای اشتغال هم کاملاً توجیه دارد.

وی اضافه کرد: دلایل رد این طرح که مبتنی بر نظر کارشناس بانک است منطقی نیست و طرحی که با جامعه‌نگری شورای اشتغال همه جوانب و ضرورت و توجیه احداث آن کاملاً بررسی و سرمایه‌گذار نیز حاضر به سرمایه‌گذاری شده است نباید این چنین اسیر تنگ نظری شود.

به گفته عزیزی، آیا یک کارشناس بانک بهتر می‌تواند ضرورت‌ها و نیازهای استان را درک کند یا مدیران دستگاه‌های اجرایی که مسئول مستقیم پاسخگویی به نیازهای مردم هستند.

وی ادامه داد: این نوع نگاه نه تنها باعث تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری نمی‌شود بلکه باعث دلسردی و رویگردانی از ورود به این مقوله نیز خواهد شد.

رئیس شورای اشتغال استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در جزیره‌ای که به واسطه طوفانی شدن دریا و یا هر دلیل دیگر مسافر یا گردشگر بخواهد در آنجا اقامت کند، آیا پذیرفته که در پارک چادر بزند یا گوشه خیابان بخوابد؟ چه بسیار مسافران و یا گردشگرانی که به دلیل نبود امکانات اقامتی در جزیره با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

عزیزی در همین راستا تأکید کرد: بانک‌ها این ادبیات را کنار بگذارند که طرح‌های مصوب شورای اشتغال که ماحصل خرد جمعی در پذیرش آنان است را فاقد توجیه بدانند.

وی اضافه کرد: نباید این چنین با وقت و اعتبار و سرمایه مردم برخورد شود.

نماینده عالی دولت گفت: مقوله اشتغال به عنوان نیاز جدی کشور در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد و تمام تلاش نیز بر تحقق این امر متمرکز است بنابراین همه مدیران اجرایی و بانک‌ها باید تمرکز کار خود را بر این مهم معطوف کنند تا بتوان نتیجه لازم را به دست آورد.

استاندار هرمزگان در همین رابطه بیان داشت: دولت با ایجاد ساز و کار لازم و تعیین چارچوب کاری براساس 56 عنوان، سیاست توسعه اشتغال و کارآمدی آن را تعیین کرده که باید مبنای کار تمام مدیران قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: نقد عملکردها در جلسات یک ضرورت است و نباید مسائل و مشکلات مردم تحت‌الشعاع پنهان‌کاری و تعارف‌های بی‌مورد شود.

عزیزی هم‌چنین با اعلام اینکه از مجموع 50 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی، قریب 50 درصد آن پرداخت شده عنوان کرد: به دنبال برگزاری جلسه فوق‌العاده و رفع برخی موانع، روند پرداخت این تسهیلات سرعت گرفته است که برابر مصوبه جلسه فو‌ العاده تا نیمه اسفندماه پرونده این بخش بسته خواهد شد و مبلغ ذکر شده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عزیزی هم‌چنین از تشکیل تیم ویژه بازرسی جهت راستی‌آزمایی طرح‌های مصوب شورای اشتغال خبر داد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول