اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس نهم در اسدآباد

وظیفه ناظران شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات نهم است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در اسدآباد گفت: ناظران شورای نگهبان باید بر اجرای انتخابات نظارت کنند.

وظیفه ناظران شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات نهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، علیرضا قیصری پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی و توجیهی ناظران شورای نگهبان شهرستان اسدآباد برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری را از وظایف هیئت نظارت و اجرایی خواند و اظهار داشت: ناظران به عنوان امین مردم و ناظر بر انتخابات مجلس نهم به گونه‌ای عمل کنند که هم امیدواری در جامعه را افزایش دهند و هم صحت و سلامت انتخابات را رقم بزنند.

وی صیانت از آرای مردم با ملاک قرار دادن آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رعایت قوانین و اصل بی‌طرفی، بالا بردن قابلیت نظارت بر انتخابات را از وظایف مهم و اصلی ناظران شورای نگهبان دانست و افزود: ناظران این شورا باید بر اجرای انتخابات مجلس نهم نظارت کنند که متأسفانه در انتخابات گذشته در مواردی مشاهده می‌شد که ناظران در پای صندوق‌های رأی کار اجرایی را انجام می‌دهند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس نهم در شهرستان اسدآباد از تغییر بیش از 70 درصد سمت و مکان ناظران شورای نگهبان در انتخابات امسال خبر داد و گفت: بر اساس دستور عمل ارائه شده از سوی مرکز انتخابات امسال دو تا چهار نفر ناظر در پای صندوق‌های آراء حضور دارند و نظارت بر انتخابات را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر حضور ناظران شورای نگهبان از ابتدای آغاز برگزاری انتخابات تا شمارش آراء و تحویل ملزومات انتخابات تصریح کرد: صورتجلسه نهایی شش برگی به صورت دستی باید توسط ناظران در پایان انتخابات تنظیم و تحویل داده شود.

قیصری در ادامه با بیان اینکه نامزدهای مجلس نهم می توانند 97 نفر نماینده از سوی خود برای هر شعب اخذ رای معرفی کنند، اظهار داشت: ممانعت از حضور نماینده نامزدهای انتخاباتی در پای صندوق آراء توسط عوامل اجرایی و نظارت خلاف است و ناظران و عوامل اجرایی می‌توانند جایی را برای آنان در نظر بگیرند که ناظر برگزاری انتخابات باشند و همچنین هیچ گونه فردی به عنوان بازرس از سوی نامزدها در این انتخابات نداریم.

در پایان ین جلسه آموزشی و توجیهی ناظران شورای نگهبان شهرستان با وظایف خود، نحوه نظارت، پلمب کردن صندوق ها، تنظیم صورتجلسه آشنا شدند. 

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول