اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری:

انتخاب افراد شایسته بر توفیقات نظام می‌افزاید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه به سمت شایسته‌سالاری پیش برویم به طور قطع و یقین توفیقات بیشتری نصیبمان می‌شود که هم در داخل و هم در خارج از کشور اثرگذار و سازنده خواهد بود.

انتخاب افراد شایسته بر توفیقات نظام می‌افزاید

مجتبی نوروزی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: نخبه‌گرایی در همه عرصه‌ها و رشته‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و تاثیری که این گروه از افراد بر آینده کشور می‎گذارند به مراتب سازنده‌تر و مثبت‌تر است. 

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که حضور و نقش‌آفرینی نخبگان در آن بسیار مهم و قابل توجه است، عرصه سیاسی است و از مهمترین میادینی که نخبگان سیاسی می‌توانند نقش و رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند، صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

نوروزی به ویژگی‌های یک نخبه سیاسی اشاره کرد و گفت: فردی که به آن نخبه سیاسی اطلاق می‌شود، باید علاوه بر صلاحیت‌های عمومی، دارای توانمندی‌های تخصصی، تجربه کافی و صداقت باشد و بتواند به نحو مطلوب بر جامعه خود اثر بگذارد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چنانچه گفته شد یکی از مهمترین عرصه‌هایی که یک نخبه سیاسی می‌تواند در آن نقش‌آفرینی کند، انتخابات است و در این میان مردم باید با بصیرت و بینش لازم بتوانند افراد اصلح که دارای ویژگی‌های یک نخبه سیاسی هستند، را گزینش و انتخاب کنند. 

نوروزی، مردم‌محوری و مردم‌مداری را مهم‌ترین ویژگی یک نخبه سیاسی عنوان کرد و گفت: فرد اصلح کسی است که علاوه‌ بر تخصص و تعهد، مردمی باشد و با توده مردم ارتباط داشته و در صدد رفع مسائل و مشکلات جامعه برآید.

وی از قوه مقننه با عنوان قوه فکور جامعه یاد کرد و افزود: افرادی باید وارد مجلس شوند که در درجه اول التزام و اعتقاد به چارچوب‌های اساسی نظام و قانون اساسی داشته و سپس از صلاحیت‌های علمی و تخصصی کافی برخوردار باشند.

نوروزی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همواره پذیرای نخبگان جامعه خود هستند، تصریح کرد: مردم کشور از بصیرت و بینش بالایی بهره‌مند هستند به گونه‌ای که حتی از سیاسیون کشور نیز جلوترند و در انتخاب‌های خود سعی کرده که بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای نخبه‌گرایی، لفظ شایسته‌سالاری را به کار برد و گفت: هر چه به سمت شایسته‌سالاری پیش برویم به طور قطع و یقین توفیقات بیشتری نصیبمان می‌شود که هم در داخل و هم در خارج از کشور اثرگذار و سازنده خواهد بود. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول