اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش/ از گلستان تا بهارستان - 116

حسینی: هزینه‎های اضافه در انتخابات انسان را به سوی قدرت می‎کشاند

خبرگزاری فارس: یک فعال سیاسی گفت: هزینه‎های اضافه در انتخابات انسان را به سوی قدرت می‎کشاند.

حسینی: هزینه‎های اضافه در انتخابات انسان را به سوی قدرت می‎کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی وارد فاز جدیدی ‎شد و کاندیداها تبلیغات علنی و رسمی خود را شروع کردند تا در طول هفت روز تمام تلاش خود را برای اینکه بتوانند آرای بیشتری را به دست آورند انجام ‎دهند.

خیابان‎های شهر پر از بنرهای انتخاباتی است جلسات مردمی نامزدهای با کسبه، کشاورز، کارمند و ... شکل جدید به خود می‎گیرد. و هر نامزد با هیبت خاص، و با بیان برنامه‎ها و اهدافش، خود را برای نمایندگی مردم در مجلس اصلاح‎تر می‌داند، اما آنچه که باید مورد تاکید قرار گیرد این است که از میان این 72 کاندیدای مجلس نهم در استان گلستان تنها هفت نفر انتخاب خواهند شد و مردم باید در این چند روز با تحقیق و پژوهش به بهترین‎ها رأی دهند چرا که آنان برنامه‎ریزان آینده برای نظام خواهند بود.  

و باید تمام شایستگی‎ها را داشته باشند تا بتوانند نماینده خوبی برای مردم در مجلس شورای اسلامی ایران باشند و بتوانند از حق هم استان‎های خود در عرصه ملی دفاع کنند.

حال مسئله‎ای که در این میان بسیار اهمیت دارد این است که از میان این 72 نفر چگونه می‎توان در مدت هفت روز بهترین انتخاب را داشته باشیم.

یک فعال سیاسی در این خصوص می‎گوید: یک نماینده خوب باید مدافع ارزش‎ها و به دنبال تعالی ملت باشد.

سیدهادی حسینی خاطر نشان می‎کند: فردی که برای مقام کاندیدا شده است نمی‎تواند نماینده خوبی برای مردم باشد چرا که بزرگ‎ترین افراد در یک ملت خادمین آنها هستند.

وی افزود: مردم باید با دقت و زیرکی با تبلیغات کاندیداها تشخیص دهند که چه کسی دنبال قدرت است و چه کسی برای خدمت پا به عرصه گذاشته است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آنچه که در فتنه 1388 رخ داد درگیری افراد قدرت‎طلب بوده است تصریح کرد: هر کس به دنبال من باشد دچار انحراف می‎شود.

حسینی تاکید داشت: در این روزهای تبلیغات کسانی که برای خدمت پا به عرصه گذاشته‎اند اغلب هزینه کمتری در این خصوص انجام می‎دهند و هزینه‎های انتخاباتی آنها توسط افراد و طرفدارانش انجام می‎شود.

این فعال سیاسی گفت: هزینه‎های اضافه در این مورد انسان را به سمت قدرت می‎کشاند و این برای آینده سیاسی فرد می‎تواند یک خطر باشد.

وی پیشینه افراد را از دیگر مسائلی دانست که کمک می‎کند تا مردم در مورد شخصی که می‎خواهند رأی دهند اطلاعات به دست آورند و اذعان داشت: بررسی کنید در پیشینه افراد هر کس که در مسئولیت‎های گذشته بداخلاق بوده و تنها موقعیت‌شناس برای اهدافش بوده است آن نیز نمی‎تواند نماینده خوبی برای مردم در مجلس باشد.

با صحبت‎های این فعال سیاسی به این نتیجه می‎رسیم که این هفت روز هر چند کوتاه است اما فرصت مناسبی است برای اینکه تشخیص دهیم که چه کسی اصلح است و با طرح سوالات از کاندیداها از سلامت نیت آنان برای حضور در این رقابت باخبر شویم.

به قول فرماندار شهر گرگان کسی که بعد از شکست در انتخابات راهی بیمارستان می‎شود مطمئنا برای خدمت نبوده است، چرا که خدمت زحمت است پس این همه ناراحتی و غصه ندارد و اگر نیت خدمت باشد در فرصت‎های دیگر می‎توان وارد عرصه خدمتگزاری شد.

‎به هر حال مسئولیت در نظام اسلامی تنها یک فرصت است برای خدمتگزاری و کوشش برای اعتلای نظام و تعالی ملت پس در این مسیر باید جوری وارد شد که نشانگر این باشد که شایستگی خدمتگزاری مردم جمهوری اسلامی ایران را دارید.

مردم ایران همواره در طول 34 سال نظام اسلامی با حضور به موقع در صحنه و انتخاب درست نشان دادند که برای آنها ارزش‌های نظام بسیار اهمیت دارد و خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است پس کسانی که با هزینه‎های اضافه سعی در فریب مردم دارند مطمئنا نمی‎توانند نماینده خوبی برای مردم باشند و به وظیفه قانون‎گذاری خود به خوبی عمل کنند.

کاندیداهای مجلس باید آیت‎الله مدرس را الگوی کار خود قرار دهند در تمام دوره‎هایی که این مرد قانون وارد مجلس شد جز از مردم نگفت و به غیر از اسلام و مصالح مردم سخنی دیگر به میان نیاورد هر چند که می‎دانست سهم او از تمام این صحبت‎ها جز سیلی نخواهد بود و در آخر نیز وقتی به شهادت رسید تمام داراییش از مال دنیا چند درهم، یک عصا، عینک و ابایش بود و اینجاست که او را مرد قانون می‎شناسند. و روز شهادتش را به نام مجلس نامگذاری کرده‎اند تا برای همه قانونگذاران تلنگری باشد که سیاست ما دیانت ماست و برای حفظ اسلام و خدمتگزاری مسلمین پا به این عرصه نهاده‎اید پس نباید مصالح نظام فدای جاه‎طلبی و قدرت‌خواهی افراد قرار گیرد و باید در نظر داشت که جایگاه این نهاد قانونگذاری بدان پایه بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی بارها تاکید داشتند که "مجلس در رأس امور است.

به همین دلیل علاوه بر اینکه حضور در انتخابات به فرمایش مقام معظم رهبری یک امر واجب و دینی است انتخاب فردی اصلح برای عرصه خدمت در مجلس شورای اسلامی ایران نیز یک واجب شناخته شده است.

پس وظیفه همه ماست تا جدای از قوم‎گرایی، حزب‎گرایی و سیاست‌نگری به کسی رأی دهیم که لایق تکیه زدن بر کرسی سبز مجلس باشد.

==============

گزارش از: هنگامه خاندوزی

==============

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول