اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فومن:

کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فومن گفت: کاندیداها به جای تخریب یکدیگر برنامه‌های خود را تبیین کنند.

کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن حجت‌الاسلام محمد حسن صفوی امروز در نماز جمعه فومن با بیان اینکه روز آدینه متعلق به امام عصر (عج) است اظهار داشت: برای مومن تنها خواندن نماز کافی نیست بلکه باید از خدا بترسد و تقوا داشته باشد.

وی شرایط کنونی کشور را حساس خواند و افزود: توصیه‌های امام راحل چراغ راه ملت ایران است و بیانات مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار ولایت رهنمون راه ملت ایران است.

خطیب جمعه فومن شرکت در انتخابات را فریضه سیاسی و دینی نامید و تصریح کرد: هر رأی ملت ایران، رأی به نظام است و حضور حداکثری بزرگ‌ترین مظهر اقتدار ملی ایران است. ملت ایران با تمام قوا و توان و نشاط پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.

صفوی تصریح کرد: خداوند با آن ملتی است که می‌اندیشد و تصمیم می‌گیرد و انتخاب می‌کند و در راه خدا و برای او به انتخاب خود عمل می‌کند و با رأی خود سرنوشت ملتی را رقم می‌زند.

وی انتخابات را نمایشگاهی برای نشان دادن عزم و رشد ملی ایران اسلامی دانست و گفت: در انتخابات استقامت، دانایی، پایبندی ملت ایران به نظام مردم‌سالاری دینی به دشمنان نشان داده می‌شود.

خطیب نماز جمعه فومن از مردم خواست تا در این اقدام خیر از هم پیشی بگیرند و در روز انتخابات ابتدای وقت به پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. بهترین خیر آن است که سریع انجام شود و در به ثمر رساندن آن تأخیر نباشد.

امام جمعه فومن شرکت در انتخابات را وظیفه تمام ملت ایران دانست و گفت: کشورهایی نظیر لیبی پس از 40 سال برای نخستین بار حضور در انتخابات را تجربه کردند اما در طول 33 سال نظام جمهوری اسلامی مردم در یک جامعه مردم‌سالاری دینی برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند و این وظیفه همه ماست که در انتخابات از خرد جمعی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم مملکت و مجلس در دست خودمان باشد و سرنوشت کشور به دست خودمان رقم بخورد و به دست بیگانگان نیفتد واجب سیاسی و دینی است که در انتخابات حضور یابیم و نظام اسلامی خود را بیمه کنیم.

صفوی با بیان اینکه ایران استقلال و امنیت خود را مدیون رشادت‌های شهیدان است خاطر نشان کرد: سرمایه‌هایی از دست داده‌ایم و اکنون که در آرامش به سر می‌بریم باید از این سرمایه‌ها حفظ و نگهداری کنیم و نگذاریم که انقلاب مقدس به دست نااهلان بیفتد.

وی افزود: برای شناخت کاندیداها مردم سوابق، روحیات دینی و سیاسی آنان را در نظر بگیرند و با علما و دلسوزان انقلاب و کسانی که متعهد هستند مشاوره داشته باشند و فرد اصلح را برگزینند.

خطیب جمعه فومن با بیان اینکه دنیا به ایران و مسائل اسلامی چشم دوخته است یادآور شد: ایران به عنوان ام‌القرا و مرکز تصمیم‌گیری مسائل جهان اسلام در تیررس دشمنان است و دشمن که تا بن دندان مجهز است از ایران وحشت دارد و زمانی که قدرت اسلام، امام (ره) و رهبر و شکست صهیونیسم را در لبنان می‌بیند احساس خطر می‌کند. پیچ و مهره قدرت دشمنان اسلام از هم باز شده است و در حال گسیختن است.

صفوی با بیان اینکه دشمن واکنش‌های ملت ایران را بررسی می‌کند اذعان داشت: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که به جمهوری اسلامی و نظام معتقد باشند و به اصل ولایت اعتقاد داشته باشند و به مکتب‌های انحرافی گرایش نداشته باشند که زیر هر پرچمی بروند و مانند شهید مدرس نترس باشند.

وی تاکید کرد: اگر بین قوا درگیری باشد به نفع آمریکا و دشمنان خواهد بود و بستر را برای به ثمر رساندن توطئه‌های آنان فراهم می‌کند که در این شرایط ملت ایران باید به نمایندگان خود اجازه انحراف ندهند.

امام جمعه فومن خاطر نشان کرد: یک فرد اصلح باید از اوضاع و سیاست‌ها و مسایل روز مطلع و متخصص، متفکر و خدمتگزار و دارای روحیه دینی و دلسوز انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها به جای تخریب یکدیگر  برنامه‌های خود را تبیین کنند ابراز داشت: غیر از این خلاف قانون است.

صفوی افزود: کاندیداها در تبلیغات ارزش‌های اسلامی را نادیده نگیرند و سخنانشان موجب تردید اذهان عمومی نشود و همچنین وحدت مردم و جامعه را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه سخنان کاندیداها در حافظه مردم ثبت می‌شود متذکر شد: کاندیداها وعده‌های غیر معقول ندهند که در آینده از عهده آن بر نیایند و در فضای انتخابات شایعه‌پراکنی و فضای جامعه را ملتهب نکنند بلکه برنامه‌های کاری و فکری خود را برای مردم به صورت شفاف بیان کنند که مردم با مطالعه آن و با تشخیص خود انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه فومن تصریح کرد: کاندیداها در هزینه‌های تبلیغاتی خود اسراف نکنند و به اندازه خرج کنند که غیر از این برای مردم سؤال برانگیز می‌شود و شبهه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول