اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی-2

تغییر گزینه‌های احزاب حاکی از ناکارآمدی آن‌ها است

خبرگزاری فارس: نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه یاران انقلاب گفت: تغییر گزینه‌های انتخاباتی در ارائه لیست نامزدهای مورد حمایت احزاب، نشان از ناکارآمدی آن‌ها دارد.

تغییر گزینه‌های احزاب حاکی از ناکارآمدی آن‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد امیرالله شمقدری امروز در مناظره انتخاباتی با عنوان فرصت‌ها و نیازهای مجلس نهم در خبرگزاری فارس استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس این خبرگزاری در مشهد با اشاره به شرایط ویژه شهر مشهد از لحاظ تنوع طیف‌های اصولگرایی، اظهار داشت: امروزه گروه‌‌های اصولگرا بسیار متنوع و پر تعداد شده است، اما اظهار اصولگرایی تنها در کلام کافی نیست و باید در عمل اثبات شود.

کاندیدای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احزاب و گروه‌های سیاسی کارکردهای مختلفی از جمله بصیرت‌‌افزایی در سطح جامعه و هم‌چنین ایجاد فضای گفتمان در جامعه را برعهده دارند و این در حالی است که بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی ما در آستانه انتخابات شکل گرفته و آغاز به ‌کار می‌کنند.

شمقدری با بیان این نکته که احزاب وظیفه حمایت و معرفی اعضای خود را در آستانه برگزاری انتخابات دارند، خاطرنشان ‌کرد: در آستانه انتخابات، احزاب باید به معرفی و برقراری گفت‌وگو و تبادل نظر با نامزدهای مورد حمایت خود بپردازند و ایجاد تغییرات اساسی در لیست‌ها و جابه‌جایی نامزدهای انتخاباتی احزاب در چنین زمانی نشان از ناکارآمدی این گروه‌ها دارد.

مردم با بصیرت در انتخابات شرکت کنند

شمقدری با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مردم باید در آستانه برگزاری انتخابات با بصیرت بیشتری نسبت به ادوار گذشته و هم‌چنین عزم جدی‌تری در راستای تحقیق و شناخت نامزدها وارد صحنه انتخابات شوند.

وی با اشاره به رشد بصیرت و شور سیاسی ملت ایران در چندین سال اخیر، گفت: ملت ایران در شرایط کنونی برای شناخت نماینده اصلح تنها به گفته‌های افراد قناعت نکرده و عملکرد و سابقه افراد را نیز بر گفته‌‌های افراد منطبق می‌کنند و با در نظر گرفتن معیارهای ارائه شده از جانب رهبری و توجه به شرایط روز داخلی و بین‌المللی در این راستا تصمیم می‌گیرند.

مسؤلان باید منبع بصیرت باشند

شمقدری اظهار داشت: داشتن بصیرت در جامعه اسلامی با توجه به وجود توجهات و فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای همه افراد واجب است و مسؤلان در این زمینه باید منبع بصیرت جامعه باشند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه یاران انقلاب ادامه داد: داشتن بصیرت در مسئولان جنبه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که شناختن شرایط و موقعیت کشور، تمکین از قانون اساسی و هم‌چنین توانایی پاسخگویی به سؤالات و توجه به انتقادات را نیز شامل می‌شود.

رئیس‌جمهور باید به نمایندگان مردم پاسخگو باشد

وی با اشاره به تصویب طرح سؤال از رئیس‌ جمهور توسط نمایندگان مجلس اظهار داشت: طرح سؤال و استیضاح از جمله حقوق قانونی مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود و رئیس ‌جمهور با توجه به شأن نظارتی مجلس باید بنابر درخواست نمایندگان مردم در مجلس حاضر شده و پاسخگوی سؤالات نمایندگان باشد.

کاندیدای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که برای اجرای حق در جامعه باید خود را در معرض نقد و انتقاد قرار دهیم، عنوان کرد: با وجود اینکه رئیس جمهور باید از قانون تمکین کرده و به سؤالات نمایندگان مجلس پاسخ دهد، باید منشأ و دلیل طرح سؤال را نیز در نظر گرفت.

شمقدری ضمن تأکید بر اینکه هدف و نیت سؤال کنندگان دارای اهمیت است، ادامه داد: طراحان طرح سؤال از رئیس‌ جمهور کسانی بودند که قصد تبدیل این طرح به یک تنش سیاسی را داشتند و راه‌های دیگری نیز برای گرفتن پاسخ از رئیس‌ جمهور وجود داشت.

رسانه‌ها باید فضای پاسخ‌گویی را دنبال کنند

نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه یاران انقلاب اظهار داشت: خواستن پاسخ از مسئولان و مدیران از وظایف رسانه‌ها است و رسانه‌ها با استفاده از توان بی‌بدیل خود در این زمینه و دنبال کردن فضای پاسخگویی مدیران و مسئولان می‌توانند روند مدیریتی جامعه را به سمت پاسخ‌دهی مسئولان نسبت به عملکرد خود هدایت کنند.

وی با بیان این مطلب که مشکلات کشور با نامه‌نگاری و بیان اقدامات شعاری حل نمی‌شود، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، حضور مؤثر میدانی و بررسی از نزدیک مشکلات می‌توان به قله‌ آرمانی مدیریت و نظارت در کشور، دست پیدا کرد.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول