اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی-1

جمهوری اسلامی ایران نمونه موفق مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: نامزد انتخاباتی مورد حمایت ایستادگی خراسان‌رضوی گفت: نمونه‌ای از نظام مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام کشور ایران است.

جمهوری اسلامی ایران نمونه موفق مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی برادران صبح امروز در مناظره انتخاباتی با عنوان فرصت‌ها و نیازهای مجلس نهم در خبرگزاری فارس استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس این خبرگزاری در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر در حال تجربه نظام مردم‌سالاری دینی هستیم و باید به نوعی عمل کنیم که بتوانیم همانند گذشته برای جهان اسلام و سایر ملت‌های منطقه و مستضعفان جهان باشد.

وی افزود: چشم امید ملت‌های منطقه به کشور ماست، چرا که نظام مردم‌سالاری دینی در چارچوب اسلام در کشور ما شکل گرفته و بر همین اساس قوانین ما مصوب می‌شود، پس امروز نمونه‌ای از نظام مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام کشور ایران است.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت ایستادگی خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید از سیاست‌زدگی دوری نمود، خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌هایی که امروز در رفتارهای سیاسی از سوی احزاب و گروه‌ها دیده می‌شود، رعایت ‌نکردن علوم تئوریک است و از سوی شخصیت‌های بسیاری در کشور رفتارهایی می‌بینیم که مبنای غلطی را دنبال می‌کند.

وی با بیان این مطلب که شعار جریان فتنه تقلب در انتخابات 88 بود اظهار داشت: پذیرش آرای بالای مردم از سوی جریان فتنه برای آنها سخت بود و قصد پذیرفتن این آراء را نداشتند و امروز می‌بینیم که مردم از این براندازان نظام دلخوری‌های بسیاری دارند چرا که 8 ماه کشور را دچار آسیب‌های فراوانی کردند.

وی تأکید کرد: سیاست‌زدگی از سوی احزاب منجر به کاهش حضور مردم و قشر دانشگاهی ما در انتخابات پیش‌ رو می‌شود.

برادران افزود: امروز باید از این نوع سیاست‌زدگی‌ها دوری کرد و حتی باید برندگان در انتخابات نیز به بد اخلاقی نپردازند و فضایی برای وحدت بیشتر در بین کاندیداها فراهم شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه باید کاندیداهای مجلس وظیفه‌های خود را به نحو احسن انجام دهند گفت: نمایندگان مجلس هشتم باید در موضوع طرح سؤال از رئیس جمهور بهتر عمل می‌کردند و بنده اگر در مجلس بودم قطعاً این طرح را امضاء می‌کردم.

وی ادامه داد: چرا باید شهرداری تهران در موضوع قطار شهری با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه فی‌مابین ببندد در صورتی که در شهرستان‌ها اظهار می‌کنند که در موضوع قطار شهری به وزارت کشور مراجعه کنند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت ایستادگی خراسان‌رضوی افزود: نمایندگان مجلس باید به رأی خود احترام بگذارند چرا که حق قانونی آنهاست.

وی با اشاره به بیان مکتب ایرانی از سوی یکی از نزدیکان ریاست جمهوری اظهار کرد: دلیل بیان مکتب ایرانی چه بود و کسانی که این تئوری‌ها را مطرح می‌کنند به نوعی در مقابل اندیشه‌های امام قرار گرفته‌اند، که در عین حال دلیل حمایت از این افراد از سوی مقامات اجرایی کشور هم نامعلوم است.

وی با بیان اینکه استیضاح و طرح سؤال از رئیس‌ جمهور از حقوق و اختیارات مجلس است، گفت: این مطلب خارج از قاعده نیست و باید طوری برخورد شود که مسئولان کشور و حتی مردم فکر نکنند نوعی سیاسی‌بازی است و حتی کسانی که این طرح را امضاء نکردند نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت ایستادگی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه باید از موج بیانات گروه‌های انحرافی جلوگیری کرد، اظهار کرد: بیان نظرات گروه‌های انحرافی سبب نارضایتی و ناراحتی بسیاری از علماء شده است.

وی با اشاره به فساد مالی و اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی گفت: در مباحث اقتصادی و فساد مالی، دولت بسیار ضعیف کار کرد و حتی در اعترافات چند روز گذشته در دادگاه مطرح شد که خواهرزاده یکی از افراد مطرح کشور نیز در این موضوع دست داشته است و باید این سؤال را از خودمان بپرسیم چرا کسانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، در این موضوع موضع نگرفتند و یا موضعی دوپهلو گرفتند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت ایستادگی خراسان‌رضوی افزود: واقعاً ولایت‌فقیه مورد مظلومیت واقع شده است، چرا که می‌بایست مجلسی‌ها وظیفه قانونی خود را به طور واقعی انجام دهند و به گونه‌ای نباشد که دفاع از کیان وزارت اطلاعات و شخص وزیر اطلاعات مورد غفلت واقع شود.

برادران با اشاره به توجه‌ نداشتن مجلسی‌ها به موضوع حریم مشهد و طرقبه شاندیز گفت: چرا باید پس از این همه مدت حریم مشهد معلوم نباشد و نمایندگان مردم آن‌قدر شجاعت نداشته باشند که هر چه سریع‌تر این حریم را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه امروز سیاست‌های مالی ما در حال فدا شدن است، گفت: امروز کشور به کسانی که قصد سفر به تایلند را دارند هزار و 500 دلار ارز می‌دهد که برابر با 800 هزار تومان است، در صورتی که برای مشهد پس از دو سال و نیم سرانه هر زائر هزار و 400 تومان تعیین شده است، پس این نشان از نبود توجه است و حتی در این موضوع باید توجه و پرسیده شود، چرا مدیر بانک مرکزی باید گرین‌کارت خارجی داشته باشد و ما در این راستا نباید از این موضوعات به راحتی بگذریم.

انتهای پیام/ ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول