اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع فرشچیان؛

مهمانان سید شهیدان اهل قلم گرد هم آمدند

خبرگزاری فارس: مجتمع فرشچیان اصفهان، شاهد گردهم‌آیی دوستداران و مشتاقان مکتب سیدمرتضی آوینی (سید شهیدان اهل قلم) بود.

مهمانان سید شهیدان اهل قلم گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به مناسبت برگزاری گرامیداشت سید مرتضی آوینی، مراسم معنوی باشکوهی در مجتمع فرشچیان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم عرفانی برخی از مقامات استان اصفهان از جمله سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان و برخی از کارشناسان رسانه‌های گروهی نیز حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت خاطره سیدمرتضی آوینی ساعت 6.30 دقیقه بعد از ظهر با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و پس از آن نیز گروه موزیک کانون بسیج هنرمندان سرود جمهوری اسلامی ایران را به صورت زنده برگزار کردند.

در مورد آوینی و زندگی او نماآواهایی نیز به نمایش درآمد.

نماهایی در مورد سالروز تولدش و اینکه دانش‌آموخته رشته معماری بوده و پیش از انقلاب نیز در عرصه فیلم و فیلم‌سازی فعالیت نداشت، اما پس از انقلاب فیلم‌سازی را در گروه تلویزیونی جهاد آغاز می‌کند و از مهم‌ترین دستاوردهای هنری وی می‌توان به مستند روایت فتح اشاره کرد که هنوز نیز پس از گذشت چندین سال، خاطرات زیبای دوران دفاع مقدس را برای خیلی‌ها زنده می‌کند.

نخستین سخنران این گردهم‌آیی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از آن نیز رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، حضور علاقه‌مندان را در مجتمع فرشچیان ارج نهادند.

از دیگر سخنرانان در همایش بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی، شهاب اسفندیاری (دانش‌آموخته دکتری در رشته نظریه انتقادی) از دانشگاه ناتینگهام انگلستان بود که با ارائه مقاله خود در مورد شهید آوینی و مقایسه فیلم‌سازی در بین برخی از فیلم‌سازان امروز ایران، شور و حال خاصی به مجلس داد.

در ادامه همایش بزرگداشت شهید آوینی، گروه آواز متشکل از جوانان علاقه‌مند به آوینی و آوینی‌های امروز ایران، قطعه شعر زیبایی را به صورت هم‌نوازی اجرا کردند.

آقایان بخشی و اسلاملو دو تن از همکاران سیدمرتضی آوینی نیز از خاطراتشان در مورد شهید صحبت کردند، شهیدی که هنوز نام و نشانش گرمی‌بخش محافل و رسانه‌‌های ایران است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول