اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه بزرگداشت همایش شهیدان اهل قلم صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم تجلیل از شهید آوینی فردا در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش شهید آوینی گفت: در امتداد بزرگداشت همایش شهیدان اهل قلم فردا تجلیل از شهید مرتضی آوینی در مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم تجلیل از شهید آوینی فردا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نوید توکلی امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: شهید آوینی دارای شخصیتی چند بعدی است که تا کنون آثار بسیاری از خود به جا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم است، گفت: در همایشی که با همکاری بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان پنج شنبه چهارم اسفند ماه سال جاری در مجتمع فرشچیان ساعت 18.30 دقیقه برگزار می‌شود و از این شخصیت بزرگ قدردانی می‌شود.

دبیر اجرایی همایش شهید مرتضی آوینی ادامه داد: این مراسم با حضور فراستی کارگردان و منتقد سینما و بخشی هم‌رزم مرتضی آوینی در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر برنامه تجلیل از شهید آوینی نمایشگاه عکسی با 50 اثر از آثار ایشان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

توکلی با اشاره به شخصیت فرهنگی و هنری ایشان قبل و بعد از جنگ تحمیلی تصریح کرد: شهید آوینی یکی از مستندسازان دوران دفاع مقدس است که تولیدات ماندگاری در روایت فتح از خود به یادگار  داشته است.

وی با بیان اینکه در این مراسم که با همکاری مجموعه روایت فتح است و چند کلیپ از شخصیت این بزرگوار نیز نشان داده می‌شود، گفت: شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه درباره‌ غائله‌، سیل خوزستان و ظلم خوانین آغاز کرد، که بعد از آغاز جنگ و رفتن به جبهه گروهی دیگر را تشکیل داد و از روزهای محاصره‌ خرمشهر فیلم تهیه کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول