اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه استان اصفهان خبر داد

بیش از 8 هزار مدرسه تخریبی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، از وجود بیش از 8 هزار و 563 مدرسه تخریبی در سطح استان اصفهان خبر داد.

بیش از 8 هزار مدرسه تخریبی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا محزونیه بعد از ظهر امروز در حاشیه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان در دبیرستان مرحوم کتابچی در جمع خبرنگاران گفت: برای این تعداد مدارس تخریبی استان اصفهان نیاز به میلیاردها تومان بودجه است که اگر خیرین وارد این عرصه نشوند آموزش و پرورش با چالش بزرگ و جدی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، نیاز امروز تعلیم و تعلم به نوسازی مدارس تخریبی بیشتر از ساخت مدرسه است عنوان کرد: با وجود اینکه با گذشت زمان بر تعداد خیرین مدرسه ساز افزوده می‌شود اما باز هم توسعه در امر تعلیم و تعلم نیازمند امکانات و تجهیزات و کمک خیران است.

محزونیه همچنین با اشاره به تعهدات 300 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان به آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: تاکنون 80 درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

محزونیه همچنین گفت: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در اردیبهشت‌ماه سال آینده ضمن تخصیص بقیه تعهدات خیرین، کمک‌های آنان در سال 91 رشد چشمگیری می‌یابد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در ادامه، خیرین، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش را سه ضلع اصلی رفع مشکلات بخش آموزش اعلام کرد و افزود: انتظار داریم فعالیت‌های این سه ضلع بتواند مشکلات این بخش را برطرف کند.

محزونیه فرهنگ‌سازی برای مشارکت‌های مردمی در امر مدرسه‌سازی را یکی از مهمترین اهداف مدیریت جدید خیرین مدرسه‌ساز دانست و گفت: آموزش و پرورش نباید به خیرین فعال اکتفا کند، فرهنگ مدرسه‌سازی را از فضای موجود باید به بدنه جامعه منتقل کرد تا افراد خیر بیشتری وارد عرصه مدرسه‌سازی شوند.

وی در پایان یادآور شد: حدود 800 نفر خیر مدرسه‌ساز در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 8 هزار باب مدرسه، توسط آنان ساخته شده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول