اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس:

اصل جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرای مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرای مردم بنا شده است.

اصل جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار داشت: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بدون تکیه و توجه به آرا مردم بر اساس فرمول ارائه شده از جانب کشورهای قدرتمند بیگانه اداره می‌شد و این مردم هستند که در همه ارکان نظام نقش پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی با برگزاری همه‌پرسی‌ها و انتخابات که شامل قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و رئیس جمهور می‌شود موفق به تحقق اعمال حاکمیت مردم در عرصه‌های مختلف کشور شده است.

وی در ارتباط با اهمیت حضور مردمی در انتخابات گفت: حضور در عرصه انتخابات از نظر داخلی و خارجی حائز اهمیت است که بر این اساس حمایت از رهبری و استحکام و پشتوانه نظام از جمله اثرات حضور گسترده در انتخابات محسوب می‌شود.

کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران جدای از دنیا نیست و دائما مورد هجوم، حمله، تحریک و نقشه‌های شیطانی قرار دارد، حضور پرتعداد و با نشاط ملت ایران در انتخابات آینده کشور توسط جهانیان رصد می‌شود  که بر این اساس بسیاری از برنامه‌ها و نقشه‌های آنان را بی‌اثر می‌کند.

اقتصاد کشور گرفتار بلای نفتی است

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیماری خطرناک تورم در سیستم اقتصادی کشور اظهار داشت: نفت یک نعمت خدادادی به کشور ما است که با استفاده نادرست از درآمدهای ناشی از فروش آن، کشور دچار بلای نفتی شده است.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: تورم یک بیماری خطرناک است که مبارزه با آن از واجبات کشور محسوب می‌شود و در صورت کاهش ندادن تورم، کشور شاهد توزیع نامناسب درآمدها، تخصیص منابع و همچنین رشد دلالی و واسطه‌گری در جامعه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اتکا به درآمد نفتی سبب افزایش درصد تورم در جامعه می‌شود، افزود: به واسطه سیاست‌های نادرست دولت در راستای استفاده از درآمدهای نفتی و افزایش اتکا به این درآمد و  تبدیل شدن درآمدهای نفتی به دلار و در نهایت به ریال، تورم در جامعه افزایش می‌یابد که در صورت اجرای صحیح طرح صندوق توسعه ملی، این بیماری خطرناک درمان پیدا می‌کند.

عملکرد مجلس هشتم مثبت ارزیابی می‌شود

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که هیچ مجموعه‌ای از افراد وجود ندارد که بدون اشتباه و ضعف عمل کرده باشند، اظهار داشت: مجلس هشتم با وجود چالش‌ها و اتفاقات خاصی که در دوران خدمت‌رسانی خود تجربه کرد، قانون گذاری‌ و موضع گیری‌های مناسبی از خود نشان داد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: با این وجود، مجلس شورای اسلامی در برخی از موارد نیز کوتاهی کرده و برخی از لوایح و قوانین را با توجه به ساز و کار زمان‌بر مجلس، با تأخیر به انجام رسانده است که طرح نظارت بر نمایندگان مجلس نیز از جمله آن‌‌ها محسوب می‌شود.

وی در ارتباط با برخی اقدامات مناسب و قابل توجه مجلس هشتم گفت: قانون بیمه بیکاری، کاهش مناسبات با انگلستان، قانون اصلاح فضای کسب‌ و کار، مالیات بر ارزش افزوده و نیز موضع‌گیری‌های به‌جا و مناسب از جمله اقدامات مثبت مجلس هشتم ارزیابی می‌شود.

مصباحی‌مقدم با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با نقش و وظیفه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری با داشتن 75 نفر عضو از سراسر کشور بر اساس دو شاخصه اصلی که شامل مجتهد عادل و رأی مردم انتخاب می‌شوند، بر رهبریت نظام نظارت به عمل می‌آورد.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 75 نفر فقیه عادل در صورت از دنیا رفتن رهبر جامعه و یا از دست دادن شرایط رهبری، رهبر بعدی را بر اساس علم و عدالت و اجتهاد و زهد و بسیاری دیگر از معیارها انتخاب می‌کنند.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری به واسطه برگزاری جلسات منظم سالیانه و دریافت گزارشاتی از کمیسیون نظارت، عملکرد رهبری و زیرمجموعه‌های آن را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن عملکردها با ارائه بیانیه‌ای از رهبری اعلام حمایت می‌کند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به سبب این‌که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صلاحیت ذاتی داشته و فقیه هستند و نیز به واسطه رأی و نظر مردم روی کار آمده‌اند، هیچ نهادی امکان انحلال مجلس خبرگان را ندارد و هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند برای این مجلس قانون وضع کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول