اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مرحوم ابوالحسنی عالم و عامل بود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرحوم ابوالحسنی عالم و عامل بود گفت: برخی اوقات ملاحظه می‌شود که افرادی دانستنی‌هایی دارند ولی توفیق عمل به دانستنی‌های خود را به دست نمی‌آورند.

مرحوم ابوالحسنی عالم و عامل بود

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام ابوالحسنی منذر با بیان اینکه خداوند کتابت را مقدس می‌داند، اظهار کرد: قسم به قلم یکی از قسم‌های الهی است.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام ابوالحسنی منذر یکی از کسانی بود که از خرمن دانش علاوه بر اشباع خود، دیگران را از سفره با برکت تعلیم و تربیت با قلم، بیان و عمل غنی ساخت.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی ابوالحسنی منذر گفت: این عالم از افرادی بود که در زمینه‌های اعتقادی و معرفتی برای جامعه ما قلم به دست گرفت و مکتوباتی را به عنوان آثار گرانسنگ خود به یادگار گذاشت.

وی تصریح کرد: یکی از وعده‌های الهی این است که اگر کاغذی که مکتوبات عالمی بر آن منقوش شده باقی بماند، آن نوشته و محتوای علمی در صحرای محشر از جهادگر میدان علم شفاعت می‌کند و خداوند وعده داده که مکتوبات بین مؤلف و آتش فاصله می‌اندازد.

رضوی‌مهر عنوان داشت: در عصری قرار داریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانش‌پژوهان، دانشجویان و عالمان فقه و فرهیختگان پرورش یافته‌اند تا در نظام مقدس اسلامی مورد اقبال عمومی در میدان علم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام ابوالحسنی عالم و عامل بود، گفت: برخی اوقات ملاحظه می‌شود که افرادی دانستنی‌هایی دارند ولی توفیق عمل به دانستنی‌های خود را به دست نمی‌آورند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: عالم ربانی کسی است که علاوه بر اینکه می‌داند، به دانسته خود به موقع عمل ‌کند و مقتضیات زمان و مکان را بشناسد و این عالم ربانی از افراد نادری بود که پیش از گفتن، عمل و پیش از نوشتن، تجربه می‌کرد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول