اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رودهن:

شهید سوداگر یک تئوریسین ماهر جنگی بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن شهید سوداگر را یک تئوریسین ماهر جنگی خواند و گفت: از لابه‏لای عشق و ارادت وی به میهن اسلامی می‏شد، مهارت در ارائه نظریات نظامی را به خوبی مشاهده کرد.

شهید سوداگر یک تئوریسین ماهر جنگی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلامحسین حیدری پیش از ظهر امروز در نشست گرامیداشت یاد و خاطره شهید سوداگر در جمع اساتید این واحد دانشگاهی از گذراندن واحد درسی دفاع مقدس توسط 200 دانشجو در سه سال اخیر در کشور خبر داد و اظهار کرد: این مهم در سایه تلاش سردار سرافراز اسلام، حاج احمد سوداگر محقق شد.

وی با اشاره به گوشه‏ای از زندگی سراسر حماسه سردار فقید سوداگر یادآور شد: سردار سوداگر در اوایل دهه 60 دوره فرماندهی ستاد را در ارتش گذراند  و یک سال بعد به مسئولیت اطلاعات قرارگاه کربلا منصوب شد.

حیدری، سوداگر را یک تئوریسین ماهر جنگی خواند و افزود: سوداگر در اغلب طرح‏های عملیاتی علیه دشمنان ایران اسلامی به عنوان یک تئوریسین مطرح بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: دلاور مردی‏های سردار سوداگر در عملیات فتح "فاو" موجبات حضور وی در اوایل سال 65 در تشکیل قرارگاه عملیاتی قدس را فراهم کرد.

وی، خاندان سوداگر را خاستگاه مردانی دلیر خواند و افزود: باید از همین جا از خاندان معزز شهید سوداگر به دلیل برخورداری از چنین فرزندان حماسه‏سازی قدردانی کرد.

حیدری ادامه داد: حاج احمد سوداگر در جبهه‌های حق علیه باطل همراهی پدر، برادران و دیگر اقوام دلیرمرد خود را در کنارش احساس می‏کرد تا اینکه یکی از برادران بزرگوار ایشان در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: با وجود این بار سنگین اندوه، مرحوم احمد سوداگر از حرکت باز نماند و تا پایان دوران دفاع مقدس در این مسئولیت خطیر باقی ماند و یک سال پس از جنگ نیز برای تثبیت موقعیت پدافندی جبهه‌ها در مسئولیت جانشین فرماندهی قرارگاه عملیاتی قدس خدمت کرد.

وی با اشاره مسئولیت‏های پس از جنگ سردار سوداگر یادآور شد: جانشینی فرماندهی لشگر هفت ولی‌عصر (عج)، فرماندهی لشکر هشت نجف، فرماندهی لشکر ۲۵ کربلای مازندران، فرماندهی لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) و مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را می‏توان در ردیف مسئولیت‏های پس از دفاع مقدس این سردار سرافراز اسلام برشمرد.

حیدری ادامه داد: حاج احمد سوداگر در سال 84 پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را بنیان نهاد که به تصویب رساندن تدریس علوم دفاع مقدس در دانشگاه‏های کشور از جمله خدمات ماندگار وی قلمداد می‏شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: این سردار سرافراز اسلام در همان روزهای نخست دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه‏های حق علیه باطل منطقه دزفول و شوش بر اثر انفجار مین از ناحیه پا دچار صدمات جدی شد و افتخار کسب مقام شامخ جانبازی را به تالار پر رنگ و لعاب افتخارات خود افزود.

وی ادامه داد: جراحات ناشی از عشق به ولایت فقیه و وطن به همین جا ختم نشد؛ چراکه وی در عملیات والفجر8 نیز به آتش خصم دشمن دچار عارضه شیمیایی شد.

حیدری، سردار سوداگر را نخبه‏ای زبده در امور نظامی خواند و افزود: از لابه‏لای عشق و ارادت وی به میهن اسلامی می‏شد، مهارت در ارائه نظریات نظامی را به خوبی مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: سردار همیشه زنده در قلب تاریخ، حاج احمد سوداگر از استعداد و هوش فوق‌العاده‌ای به ویژه در امور اطلاعاتی و آموزشی برخوردار بود.

وی ادامه داد: لزوم ارائه علوم و فنون نظامی حاصل دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس همواره از تاکیدات آن سردار فقید اسلام و ملموس در اقدامات پیگیرانه وی بود.  

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول